N

Nathaaliiie

Hejsan!
Jag undrar hur detta systemet fungerar, LA, LB, LC, LD, MSV osv. Vilken klass är svårast? Vilken är enklast?
Tack på förhand :-)

Sv: La?lb?lc?

Lätt D:
Kat.A 50cm
Kat.B 60cm
Kat.C 70cm
Kat.D 80cm
Häst 90cm

Lätt C:
Kat.A 60cm
Kat.B 70cm
Kat.C 80cm
Kat.D 90 cm
Häst 100cm

Lätt B
Kat.A 70cm
Kat.B 80cm
Kat.C 90cm
Kat.D 100cm
Häst 110cm

Lätt A
Kat.A 80cm
Kat.B 90cm
Kat.C 100cm
Kat.D 110cm
Häst 120cm

Medelsvår B
Kat.B 100cm
Kat.C 110cm
Kat.D 120cm
Häst 130cm

Medelsvår A
Kat.C 120cm
Kat.D 130cm
Häst 140cm

Svår
Kat.D 135cm
Häst 150cm och 160cm

Står i den nålade tråden längst upp annars :)

Hoppsan, jag är ny här så jag har inte riktigt koll :D
Men tack så hemskt mycket! ;)

Nu heter det ju inte la,lb,lb osv för ponnyer längre utan de har bytt till samma system som hästarna har. Alltså, t.ex. 70,80,90 cm.

Nu heter det ju inte la,lb,lb osv för ponnyer längre utan de har bytt till samma system som hästarna har. Alltså, t.ex. 70,80,90 cm.

Va? Har dom? Jag har inte sett det nånstans och inte på dom tävlingarna jag har startat heller :crazy:

Okej, jo dom har bytt namn men klubbarna brukar skriva t.ex. (fd La) efter. Jag har iaf startat typ 14 starter varav 10 nationella i år och i alla klasser har det varit samma system som hästarna.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej, Har fått konstaterat allergier hos hästen mot saker i stallmiljön men även utomhusallergener efter ett klinikbesök. Ni med...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: caballus
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur