LA:5 borta och ersatt?

_carmenzita_

Trådstartare
Tittar man på förbundets hemsida så finns inte LA:5 kvar som program, istället står det MSV C:2, påminner om LA:5an, har den ersatts?

Sv: LA:5 borta och ersatt?

Ja det stämmer. Trodde att LA:6 också skulle byta namn till MSV C:?, men det heter tydligen fortfarande LA:6....

Hmm, vilka fler ändringa gäller för dessa klasser då, rätt licens för både häst och ryttare förstår jag, men är det något mer?

Känns lite knepigt att från en LA helt plötsligt rida MSV, som åtminstone för mig känns större.

Fast det är väl ingen skillnad på rörelserna i programmet, utan bara benämningen. Kan tänka mig att programmet kommer finnas både på lokala och regionala tävlingar.

Fram till galoppen rider man likadant i Msv C:2 som i LA:5 (däremot har gränserna mellan bedömningsgrupperna ändrats lite på en del ställen). I galopp-delen har de möblerat om rörelserna.

LA:6 kommer troligen byta namn till Msv C nästa år enligt förbundet (och jag gissar att det då kommer att heta Msv C:1 eftersom LA:6 är lite lättare än LA:5. Det är troligen därför LA:5 fått siffran 2 i år)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 955
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 196
Senast: Icfafn
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 609
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 673
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka