• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare tetworthcrimsonlake
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
T

tetworthcrimsonlake

hur många procent från l:c och l:b krävs för att få starta la:1 ?? tacksam för svar :bow: Jag och min ponny funderar på att starta en, är det stor skillnad från l:b ,vad i så fall..? ha en trevlig sensommar:)

Sv: La:1

Hmm. Du måste ju klara rörelserna för La, och hästen måste orka bära sig i en lite högre form.

Men om du ligger runt 65-70% på LB så borde det funka med en LA.

Sen tycker iaf inte jag det skadar med att prova på tex en programridning.

Lycka till.

Sv: La:1

Du får starta LA som första tävling om du så vill. Ingen kvalning för att få starta LA. :)

Det är ju en del nya rörelser i LA (vet inte hur de nya programmen ser ut, men tidigare skiljde sig t ex LB:1 ganska mycket från LA:1) och det ställs högre krav på formen. Den största skillnaden beror nog på vilken nivå du tävlar på, klubb, lokal eller regional.

Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hamilton1
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 067
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar