Kylskåpet på jobbet

Jo jag märker också att mitt glutenfria knäckebröd och ekologiska bregott försvinner. Smöret gör inget men blir irriterad när det inte finns glutenfritt bröd när jag vill ha, trots att jag har köpt till mig själv och de andra tål gluten.
 
Men spelar det någon roll om man vet vem som har namnet som står på en förpackning eller inte? Det viktiga är väl att den är "claimad" och inte allmän egendom? Jag har personligen alltid försökt att hålla mig långt ifrån det gemensamma kylskåpet på arbetsplatser där detta är ett problem. Tänk om all den energi som ägnades åt detta kunde ägnas åt något annat... Dock vill jag gärna ha mjölk i kaffet, och jag har alltid deklarerat att min mjölk är tillgänglig för dem som vill. Jag köper gärna några paket i stöten om åtgången är stor. Jag har också sagt att det är välkommet om andra vill köpa mjölk, eller säga till om det närmar sig slutet så jag kan köpa mer. Nu hyr jag en kontorsplats där kaffe och mjölk ingår - jätteskönt! Men skulle mjölken vara slut springer jag hellre ut och köper mer än dricker kaffe utan.
 
Jag lever i min egen lilla skyddade värld med mindre än 20 anställda. :) (Förmodar att du inte funderat på att byta jobb för att ni har "kylskåpsproblem"....)
Hmmm, vilket stort kylskåp ni måste ha! ;)

Vi jobbar över hela dygnet och har två matsalar med mer än ett kylskåp.

Jag har inget i kylen så jag upplever inget problem ;)
 
Men gud så obehagligt! Har arbetsgivaren verkligen tillstånd för det?
Vi är vana.
Vi filmas alltid på förarplatsen i bussarna.
Filmerna sparas i några dagar och bara polisen kan kräva ut bilderna.

Vi hade en läskig episod med någon som lade gift i livsmedel i lunchrummet.
En kollega blev sjuk.
Då så diskuterades kamera.
 
Vårt kylskåp framlevde stilla sin tillvaro med halvruttna tomater, halvtomma mjölkpaket och en och annan välklämd men helt oslängd tub med mjukost. Då och då muntrades kylen upp med stora mängder pesi max, bullar eller semlor, men det tillhörde undantagen.

En dag på fikat framförde någon helt obetänkt fram tanken om matlåda. Saker som nyttighet, kostnader och ekologiska prinsiper lades fram utan att någon tänkte på konsekvenserna.

Eftersom dylika diskussioner ska tas på samma allvar som "nu ska jag börja träna - sluta röka" så fylls nu vårt kylskåp i rask takt med bortglömda och övergivna matlådor.

Så fort någon yttrar de magiska orden pizza eller kebab, döms den medtagna mattlådan till en i stort sett evig fördömelse tillsammans med kylskåpet urinvånare, tomaterna.
 
Vi är vana.
Vi filmas alltid på förarplatsen i bussarna.
Filmerna sparas i några dagar och bara polisen kan kräva ut bilderna.

Vi hade en läskig episod med någon som lade gift i livsmedel i lunchrummet.
En kollega blev sjuk.
Då så diskuterades kamera.
Ja, att ni är vana vid kamera på förarplatsen är en sak. Men att bli övervakad med kamera i lunchrummet hade jag velat att facket ställde till ett helsikes liv om.
 
Vi har kamera i läkemedelsrummet, den fick inte tas i bruk innan AG fått tillstånd att filma oss där. Stor skylt på dörren finns oxå. Vilka som har rätt att titta på det inspelade materialet har jag inte funderat på.
En person har sagt upp sig efter att ha blivit avstängd, troligtvis pga vad som framkommit på filmat material. Efter det upphörde ganska omfattande svinn. Numera diffar det bara +/- 1 - 2 tabletter, vilket torde vara ganska normalt.
 
Vi har lite matsvinn, mest mjöl och läsk. Frukost tillhandahålls av arbetsgivaren. Problemet är att vi är 200 på våningsplanet och har en kyl att tillgå. Den blir smockfull.
Rensas då och då.

Jag har eget knäckebröd för att slippa luftfrallor, det brödet finns i mitt skåp där dator mm förvaras. Stod det framme skulle det ta slut, vilket jag förstår.
 
Vi har ett antal gemensamma kylar på jobbet för att förvara våra lunchlådor i
De städas med jämna mellanrum av vår städpersonal, oftast när det blir ont om plats att ställa in matlådorna
Ketchup har jag med mig egen och mjölk till kaffe/the finns i små tetror
 
Men att bli övervakad med kamera i lunchrummet hade jag velat att facket ställde till ett helsikes liv om.
Det ville inte vi.
Hellre det än att bli förgiftad.
Faktiskt så var det många som ville ha bevakning.

Orsaken till att det inte blev kameraövervakning var att den skyldige blev funnen.
 
Det fick inte vi veta.
Inte heller vem det var.
Allt som vi fick veta var att den skyldiga var funnen och att faran därför var över.
Problemet (och en del andra problem) upphörde efter det.
Vad obehagligt det måste ha varit. Även när faran var över; att inte få veta vad det handlade om.
 
Efter att ha läst tråden i morse blev det en rajd i stallets kylskåp. En låda med nåt grönt odefinierbart åkte ut. Godis fick vara kvar ;)
 
Jag lever i min egen lilla skyddade värld med mindre än 20 anställda. :) (Förmodar att du inte funderat på att byta jobb för att ni har "kylskåpsproblem"....)
Hmmm, vilket stort kylskåp ni måste ha! ;)
:rofl: Själv häpnar jag, men å andra sidan så har jag ännu mer skyddad arbetsplats... Jag jobbar hemifrån och mitt kylskåp och frys är det sällan någon som stjäl ur... ;)
På en av företagets arbetsplatser finns det en minimal kyl, där går det in fyra matlådor så det är väldigt sällan något kryper ut på egen hand... Jag svär mest sommartid när matlådan visserligen är ur äten men har legat i en platspåse i solen ett par timmar, luktar :wtf:
 
Ja, att ni är vana vid kamera på förarplatsen är en sak. Men att bli övervakad med kamera i lunchrummet hade jag velat att facket ställde till ett helsikes liv om.

Vi har kameror över i stort sett hela arbetsplatsen så det är vardag och ska jag vara ärlig hade jag inte brytt mig ett dugg om det fanns en i lunchrummet heller.

Vad isf är det man skulle vara rädd för, att bli filmad? Det är ju knappast så att någon för jämnan sitter och tittar utan materialet finns och tittas igenom typ endast om något inträffar och då av polis i regel. Vet man att kameror finns är det inte så himla jobbigt..såvida man inte gör något brottsligt..man kan vara precis som vanligt. Ingen ag sitter vardagligen och övervakar vad man gör i alla fall (det skulle facket med glädje lägga sig i oavsett kameras placering för det är inte syftet)

Hade det förekommit regelbundna stölder hade jag tvärtom varit väldigt positivt inställd till kameraövervakning i lunchrummet, eller jag välkomnar det överallt i gemensamma utrymmen där stöld eller annat sker.
 
Vi har däremot inte kamera i bussarna, än. Och ett par andra i rastlokalen togs bort i samma veva som den på kylen.
 
Vi har inte haft några problem med att folk ätit av sådant som inte är deras, snarare tvärtom att man glömmer sina saker och de blir stående i en evighet. Vi har köksveckor där man är ansvarig för att tömma och eventuellt fylla diskmaskinen samt torka av ytor. Ungefär hälften av styrkan äter medhavd lunch. Vi har ett fik i huset och de allra flesta köper sitt kaffe och sitt tilltugg där vilket troligen minskar problemet med mjölk eller knäckesvinn.
 
Jag har varje dag med mig en lite kylväska där jag har egen mjölk till gröt, samt nödsmörgåsar i - så att stjäla av mig är extra svårt. Dock stjäl jag naturligtvis så mycket jag kan av de andras mat i det gemensamma kylskåpet, enligt parollen "hellre spräcka en tarm, än låta någonting förfaras".

Vi har dessutom problem med stölder av toalettpapper på jobbet. Man förhandlar nu därför om att ha kameror inne på toaletten, så att företagsledningen äntligen kan få svar på den gäckande frågan om var toalettpappret tar vägen nånstans.


(det finns delar av detta inlägg som inte är 100% sanningskontrollerat)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp