Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte deras ansvarsområde. Företaget betalar inte för den tjänsten så vi måste sköta det själva. Det går sådärHar ni ingen städerska på jobbetjag städar på ett ställe och ser till att städa och rensa ur kylskåpen med jämna mellanrum!
Snyltande pågår säkert, vi har tom haft kamera riktad mot kylen.
Vi hade gärna haft en kamera på förra adressen....Kamera för att stävja att någon snattar mjölk låter som overkill, tycker jag. Och tveksamt om det ens är lagligt?
Men gud så obehagligt! Har arbetsgivaren verkligen tillstånd för det?
Lite obehagligt var det.
Dagens I-landsproblem!
Lägg en spritpenna i kylen så att alla kan skriva namna på sina saker. Det blir klart och tydligt om jag skulle sitta med Annas matvaror vid min plats och dessutom skulle det vara väldigt tydligt vem som håller på med diverse bakterie och mögel odlingar i kylen.
All mat utan namn slängs! (Hmmm, vad finns det för mat som inte han namn...)
Gafflar och knivar som försvinner har jag ingen bra lösning på...
Har ni ingen städerska på jobbetjag städar på ett ställe och ser till att städa och rensa ur kylskåpen med jämna mellanrum!
Don't mention the war. På mitt jobb pågår det ständigt aktiva odlingskulturer i kylskåpen. Jag fattar inte hur man kan GLÖMMA att man hade med en matlåda i morse, eller att man var ute och köpte thai men inte åt upp allt, eller att man la in mackan man köpte nere i butiken.
Snyltande pågår säkert, vi har tom haft kamera riktad mot kylen.
Det är inte städerskans jobb att städa kylarna på gammal mat stup i kvarten. Har själv jobbat med lokalvårdare samt haft ansvar för köket och vid jul/sommar uppehåll så rensades kyl och frysar av oss (ingick i kontraktet 1 gång i halvåret), men trots lappar sattes upp i minst en vecka innan kastades mycket, även sånt som inte kröp ut själva. Förstår inte att folk kan ha sånna problem att komma ihåg sin mat, jag har vart med om yoghurt som vart 6 mån gammal och till och med märkt med namn å ändå är den inte kastad av berörda person.
Väktare som rondar nattetid?Vi hade gärna haft en kamera på förra adressen....
Vi hyrde en korridor i samma hus som polisen. Bara kvinnor på arbetsplatsen och vi var (trodde vi) de enda som hade tillgång till nycklar.
Flera gånger fann vi att personaltoaletten använts under natten av någon som kissat och inte spolat. Ringen uppfälld och inget papper...
Dessutom gjorde någon färgkopior på stora kopiatorn (inlåst över natten trodde vi). Märktes när vi rapporterade in mätarställningen.
Lite obehagligt var det.
Ja förmodligenKanske är olika dåhar jag en halvtimme över så brukar jag ta och göra det.
Sen tycker jag dock att vuxna människor ska kunna hålla ordning själva!
Ja förmodligenolika företag köper ju in olika tjänster. Ja jag håller helt med, man kan ju börja fundera hur det ser ut hemma hos folk om man tänker på beteendet på jobbet
![]()
Men kamera? Vem har till uppgift att gå igenom det materialet?
Citat Väktaren
"Måndag 9:27 Ohlsson går mot kylskåpet, tittar sig runt, sliter åt sig Fru Lunds ekologiska lättmjölk med bäst före datum på torsdag. Uppskattad mängd mjölk i Ohlssons kaffekopp 0,57 dl." Vidare utredning avvaktas till formell anmälan görs
Jag lever i min egen lilla skyddade värld med mindre än 20 anställda.Testa med namn på en arbetsplats med flera hundra anställda där man bara känner igen (namnen) på de 20 som normalt har rast samma tider![]()