Kylskåpet på jobbet

Våra kylar städas ur om töms veckovis.

Snyltande pågår säkert, vi har tom haft kamera riktad mot kylen.
 
Just nu har jag flera frysta förpackningar färdigmat i jobbets frys. Jag veckopendlar och i övernattningslägenheten finns ett minimalt frysfack där det i stort sett inte går in någonting. Har dessa rätter som reserv när jag inte hinner köpa i resturangen eller jag inte gillar maten där.
Jag har dock kollat med chefen att det är ok, och alla är naturligtvis märkta med mitt namn.
 
Kamera för att stävja att någon snattar mjölk låter som overkill, tycker jag. Och tveksamt om det ens är lagligt?
Vi hade gärna haft en kamera på förra adressen....
Vi hyrde en korridor i samma hus som polisen. Bara kvinnor på arbetsplatsen och vi var (trodde vi) de enda som hade tillgång till nycklar.

Flera gånger fann vi att personaltoaletten använts under natten av någon som kissat och inte spolat. Ringen uppfälld och inget papper...
Dessutom gjorde någon färgkopior på stora kopiatorn (inlåst över natten trodde vi). Märktes när vi rapporterade in mätarställningen.

Lite obehagligt var det.
 
Det är lagligt på platser som inte är offentliga (allmänhet har tillträde till), vilket en arbetsplats lunchrum faller under. Men man måste skylta om det, man får inte smygfilma.
Men märkligt är det.
 
Dagens I-landsproblem! :D
Lägg en spritpenna i kylen så att alla kan skriva namna på sina saker. Det blir klart och tydligt om jag skulle sitta med Annas matvaror vid min plats och dessutom skulle det vara väldigt tydligt vem som håller på med diverse bakterie och mögel odlingar i kylen.
All mat utan namn slängs! (Hmmm, vad finns det för mat som inte han namn...)
Gafflar och knivar som försvinner har jag ingen bra lösning på...
 
Lite obehagligt var det.

Jag håller med om att det där låter lite obehagligt. Som obehagligt, räknar jag dock inte mjölksnatteri, utan det får räknas till de helt uthärdliga, vanliga mänskliga svagheterna, tycker jag.

Även i det fall du beskriver, hade jag ändå tyckt att kameror är ännu mer obehagligt. Övervakning ska användas med yttersta måtta, enligt min mening.
 
Dagens I-landsproblem! :D
Lägg en spritpenna i kylen så att alla kan skriva namna på sina saker. Det blir klart och tydligt om jag skulle sitta med Annas matvaror vid min plats och dessutom skulle det vara väldigt tydligt vem som håller på med diverse bakterie och mögel odlingar i kylen.
All mat utan namn slängs! (Hmmm, vad finns det för mat som inte han namn...)
Gafflar och knivar som försvinner har jag ingen bra lösning på...

Testa med namn på en arbetsplats med flera hundra anställda där man bara känner igen (namnen) på de 20 som normalt har rast samma tider ;)
 
Har ni ingen städerska på jobbet :nailbiting: jag städar på ett ställe och ser till att städa och rensa ur kylskåpen med jämna mellanrum!

Det är inte städerskans jobb att städa kylarna på gammal mat stup i kvarten. Har själv jobbat med lokalvårdare samt haft ansvar för köket och vid jul/sommar uppehåll så rensades kyl och frysar av oss (ingick i kontraktet 1 gång i halvåret), men trots lappar sattes upp i minst en vecka innan kastades mycket, även sånt som inte kröp ut själva. Förstår inte att folk kan ha sånna problem att komma ihåg sin mat, jag har vart med om yoghurt som vart 6 mån gammal och till och med märkt med namn å ändå är den inte kastad av berörda person.
 
Don't mention the war. På mitt jobb pågår det ständigt aktiva odlingskulturer i kylskåpen. Jag fattar inte hur man kan GLÖMMA att man hade med en matlåda i morse, eller att man var ute och köpte thai men inte åt upp allt, eller att man la in mackan man köpte nere i butiken.

Lätt som en plätt att glömma den halvsunkiga falukorven och sönderkokta ärtorna när "someone of importance" svänger förbi ens skrivbord med en gyllene lunchförfrågan. (Eller att bara kollegan i rummet brevid nämner Max eller så)
 
Snyltande pågår säkert, vi har tom haft kamera riktad mot kylen.

Känns som det är lika bra att erkänna att jag ibland snor en extra bulle av det gemensamma fikat, dessa orimliga lockelser som uppstår av en placering i fikarummets direkta närhet.

Men kamera? Vem har till uppgift att gå igenom det materialet?
Citat Väktaren
"Måndag 9:27 Ohlsson går mot kylskåpet, tittar sig runt, sliter åt sig Fru Lunds ekologiska lättmjölk med bäst före datum på torsdag. Uppskattad mängd mjölk i Ohlssons kaffekopp 0,57 dl." Vidare utredning avvaktas till formell anmälan görs
 
Det är inte städerskans jobb att städa kylarna på gammal mat stup i kvarten. Har själv jobbat med lokalvårdare samt haft ansvar för köket och vid jul/sommar uppehåll så rensades kyl och frysar av oss (ingick i kontraktet 1 gång i halvåret), men trots lappar sattes upp i minst en vecka innan kastades mycket, även sånt som inte kröp ut själva. Förstår inte att folk kan ha sånna problem att komma ihåg sin mat, jag har vart med om yoghurt som vart 6 mån gammal och till och med märkt med namn å ändå är den inte kastad av berörda person.

Kanske är olika då :) har jag en halvtimme över så brukar jag ta och göra det.
Sen tycker jag dock att vuxna människor ska kunna hålla ordning själva!
 
Vi hade gärna haft en kamera på förra adressen....
Vi hyrde en korridor i samma hus som polisen. Bara kvinnor på arbetsplatsen och vi var (trodde vi) de enda som hade tillgång till nycklar.

Flera gånger fann vi att personaltoaletten använts under natten av någon som kissat och inte spolat. Ringen uppfälld och inget papper...
Dessutom gjorde någon färgkopior på stora kopiatorn (inlåst över natten trodde vi). Märktes när vi rapporterade in mätarställningen.

Lite obehagligt var det.
Väktare som rondar nattetid?
 
Kanske är olika då :) har jag en halvtimme över så brukar jag ta och göra det.
Sen tycker jag dock att vuxna människor ska kunna hålla ordning själva!
Ja förmodligen :) olika företag köper ju in olika tjänster. Ja jag håller helt med, man kan ju börja fundera hur det ser ut hemma hos folk om man tänker på beteendet på jobbet :p
 
Ja förmodligen :) olika företag köper ju in olika tjänster. Ja jag håller helt med, man kan ju börja fundera hur det ser ut hemma hos folk om man tänker på beteendet på jobbet :p

Varit på flera arbetsplatser där städfirman fixat kyl och kök en gång i veckan, tömt och gjort rent. Har fungerat bra, alla sura mail och martyrminer kring Vem Som Alltid Får Offra Sig Och Städa Köket försvann. Plus att enkel matematik kring vad företaget tjänar på att de anställda kan ägna sig åt sina arbetsuppgifter istället för att städa kök och tjafsa kring vems tur det borde vara vs den extra kostnaden att betala för jobbet var enkel och övertygande. Trevligare stämning kom på köpet ;)
 
Men kamera? Vem har till uppgift att gå igenom det materialet?
Citat Väktaren
"Måndag 9:27 Ohlsson går mot kylskåpet, tittar sig runt, sliter åt sig Fru Lunds ekologiska lättmjölk med bäst före datum på torsdag. Uppskattad mängd mjölk i Ohlssons kaffekopp 0,57 dl." Vidare utredning avvaktas till formell anmälan görs

Iallafall på min arbetsplats är det noga reglerat vilka som har tillgång till kameramaterialet (och alla kameror är godkända av facket och andra instanser såklart), och det är en ytterst begränsad grupp.

Generellt brukar det vara säkerhetsansvarige som bestämmer vad som ska kollas på, det brukar i regel vara när något försvunnit eller för kameraronder. Men ja, det handlar ju inte om en skvätt mjölk dårå, på de arbetsplatser jag varit på. :p
 
Testa med namn på en arbetsplats med flera hundra anställda där man bara känner igen (namnen) på de 20 som normalt har rast samma tider ;)
Jag lever i min egen lilla skyddade värld med mindre än 20 anställda. :) (Förmodar att du inte funderat på att byta jobb för att ni har "kylskåpsproblem"....)
Hmmm, vilket stort kylskåp ni måste ha! ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp