enjes

Trådstartare
Jag och en kompis satt och diskuterade hur man gör med kyllera. Linda efter eller bara låta det vara?

Hur gör ni? :p

Sv: Kyllera

Har alltid bara låtit vara och borstat av senare på kvällen eller nästa morgon.

/Malin

Beror ju på vilken effekt du vill ha, om du lindar över så övergår ju det till att vara värmande medans om du inte vill ha nån värmande effekt efter så linda inte över. :)

Beror ju på vilken effekt du vill ha, om du lindar över så övergår ju det till att vara värmande medans om du inte vill ha nån värmande effekt efter så linda inte över. :)

precis...

akut skada = kyl

efter jobb så skulle jag kyla å sen kanske linda för värmen...

skadad, samma där, varva kyl å värm...
värme för att blodet ska få lite fart å läka ur skadan...

man kan ju ha tidningspapper mellan kylleran å bandagen för att hålla leran fuktig längre = kyla längre, sen övergår det ju "automatiskt" till värmning om man har lindat...

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått dille på att kyla efter träning. Lätt inbillningssjuk som jag är så känns det handlingskraftigt att göra något för att...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästvård Det går ju åt en del pälsglans så jag tittar om det går att göra eget för att minska utgifterna. Är det någon som gör/har gjort som har...
Svar
2
· Visningar
407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka