Red_Chili

Trådstartare
Min valp är knäpp. Hon tycker verkligen om när det är kallt och blir lätt för varm... Jag hoppas på att hon ska bli lite vettigare som vuxen, men som hon är nu så blir det jobbigt för henne då och då.

Vad finns det för olika typer av produkter som hon skulle kunna ha inomhus för att svalka sig? Finns det något som är bra men inte kostar tokigt mycket? (Eller något som, om det kostar mycket, är lätt att sälja om hon inte behöver svalkas som vuxen)

Jag vet att det finns kyltäcken, vet att Hurtta har en modell och att Hööks säljer något sådant också. Jag såg någon kyldyna med gele(?) i men den kostade verkligen jättemycket...

Det hade varit bra om hon kunde välja att vara där det är svalt själv, så att hon inte går runt och är konstant nerkyld. Valpskrället är dessutom dumt nog att inte vilja ligga på golv. Hon vill ju ligga mjukt, men kallt...

I dagsläget kör jag med att lägga henne i min säng vid fönstret och öppna fönstret. Det blir bara så galet kallt inomhus... Framförallt när jag råkar somna och fönstret får vara öppet i flera timmar trots många minusgrader ute.

En som jag ringtränade för berättade att hon brukade blöta ner en tidning/några tidningsblad (helt utvikta), la i en påse och in i frysen.
Väldigt billig kyldyna :)

Synd att du bor så långt bort, annars kunde du ha fått låna min ena, som vovve vägrar att använda. Jag trodde att han skulle älska den då han vill ligga svalt. Men han ligger hellre på golvet vid balkongdörren där det drar lite..
Jag minns inte var jag köpt mina, men jag har en man fyller med vatten och en med gele. Kan det inte finnas på rea nu iom att det är vinter?
Annars kanske man blöta en sådan typ microfiberhandduk och lägga i frysen?!

Jag hittade en billig på häromi nu.
såhär står det om den:
"Kyldyna från Petcare. Denn kyldyna blir kall när hunden lägger sig på den. Den är fylld med en gel som kyls då den utsätts för tryck. Kyldynan behöver inte blötas eller kylas innan. Inget vatten, frys eller elektricitet."

Kan sådant fungera?

såhär står det om den:
"Kyldyna från Petcare. Denn kyldyna blir kall när hunden lägger sig på den. Den är fylld med en gel som kyls då den utsätts för tryck. Kyldynan behöver inte blötas eller kylas innan. Inget vatten, frys eller elektricitet."

Kan sådant fungera?

Låter som liknande den jag har, jag har provsuttit för jag var skeptisk. Den fungerade!

Jag har för mig att jag har läst varningar om kyldynor, att gelen är farlig att få i sig. Är inte säker på att det stämmer, men eftersom du har valp tänker jag.

Jag har för mig att jag har läst varningar om kyldynor, att gelen är farlig att få i sig. Är inte säker på att det stämmer, men eftersom du har valp tänker jag.
Ah... Såklart.. (Hundsängen jag köpte igår fick ett hål i sig efter någon timme.. Bara ett pyttelitet efter en hörntand. Men ja :angel: )

Jag sprayar fortfarande allt nytt till Princess Diva med gron apple spray for att hon inte ska ata pa det. Tur for mig sa gillar hon inte green apple ... Alls!:cool:

@Jenka Det har flera organiska amnen, helt ofarligt, men det heter bitter apple spray. Min hund som kan ga genom eld och vatten for en bit apple tar det inte i munnen. Jag har aldrig hort om nagon hund som ar villig att smaka pa det. For mig smakar det bittert, men ar inte super ackligt pa nagot satt. Hon ater definitivt grejor som ar ackligare.
Jag har ocksa provat (med samma goda resultat:yuck:) en spray som ar gjord pa citrus ... hon vagrar att ta nagot som ar sprayat med det ocksa i munnen. Trots att hon snor apelsinskal och rusar ivag for att tugga pa.:confused:

Best av allt: Sedan jag har sprayat pa hennes madrass och tacken har hon slutat vilja ata pa det. Numera sprayar jag bara sadant hon nosar mycket pa och om jag lamnar henne ensam med det innan jag har sett hennes reaktion. Eller om hon har ett nytt tacke pa sig bak i bilen. Hon har definitivt lart sig att inte ata precis allt sedan jag borjade spraya det.

Bada sprayerna ar narmast avsedda for att spraya pa djuret's pals for att de inte ska ata/slicka pa sig sjalva.

Jag hade en kyldyna till Tonto, han blir svinvarm inne. Han bestämde sig dock för att äta upp sin kyldyna, så nu får han stå ut med värmen. Det borde gå att googla på Kyldyna/kylmatta hund, en såndär blå. Den jag hade blev kall av att hunden låg på den och jag behövde inte lägga den i frysen eller i vatten innan.

Jag har den från hööks. Lägger jag handen på eller sätter mig på den så känns den helt klart svalare än omgivningen. Har den i bilen på sommaren.

Jag har från RK Pro Dog, men den är nog rätt dyr i den storleken. Haft i tidigare bil och där har den fungerat superbra :)

såhär står det om den:

Kan sådant fungera?
Jag har köpt en sådan till Valpus (329 kr). Det står att den är non toxic. Jag har provsuttit på den och den blir verkligen kall. Däremot har Valpus inte förstått vitsen än. Den är ju inte kall direkt och han har inte varit stilla länge nog på den för att få kyleffekten.

Jag lindade in frysklampar i handdukar och lade under dynan och runt kanterna på den. Billigt och effektivt.

Liknande trådar

Hemmet Nu är jag ute i god tid, men men! Nästa år skall lägenheten säljas, vill så klart få ut så mycket som möjligt för den och undrar lite...
2
Svar
20
· Visningar
5 390
Hundavel & Ras På senaste tiden har jag mer och mer kommit på mig själv med att längta efter en hund. Jag är inte uppväxt med hundar och har ingen...
Svar
3
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka