Kylbenskydd

R

rare

Funderar på att investera i ett par kylbenskydd. Frågan är märke. Det finns ju sånna man lägger i frysen och sen såg jag ett par från D-Sweden som kyler när de kommer i kontakt med hästens värme. Lär ju himla smidigt? Vad har ni för åsikter?

Sv: Kylbenskydd

Jag har de man lägger i frysen(blå, vet ej märke). Är nöjd. De får man dock ha på max 20 min per ben. Annars skadar de. Använder mina efter målgång i terräng momentet i fälttävlan.

Finns även en variant som ska ligga 40min i kall vatten innan de sätts på... har dock ej testat själv. Har tankar på att investera i ett par kyldamasker jag med, kör i nuläget med Kylspray (<--- lat varianten) (kallvatten när jag har mer tid)

Har ni någon aning om priset på lite olika varianter av sådana kyldamasker?
Jag brukar köra med kyllera eller ice liniment eller blue lotion...tycker det är så kladdigt!

de flesta ligger runt 1000kr och uppåt som jag tittat på. per par då.

min häst tål inte liniment så det känns som en väldigt bra investering.

Hej!

Jag har köpt mina kyldamasker hos Glirna shopen. De är av märket Aerborn och kostar 295 kr stycket. De ska läggas i frysen och får sen sitta på 20 minuter om de tas direkt. Vill man ha dem på längre kan man ta ut och tina dem ett tag, eller lägga dem i kallt vatten. Hade dem på min fång ponny när han fick symtom och det lindrade direkt. De är också lätta att rengöra.

jag har haft olika kyldamasker och har inte varit nöjd med hur dom fungerat... den bästa kylan är vatten. dock tidkrävande att kyla 4 ben a minst 20 minuter/ben. nyfiken på såna som travet ofta använder, som man sätter på benen och kopplar till slangen. har dock inte det sett det någonstans och vet ej vad det heter?

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Anna-Bella
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Utrustning Jag bytte för några månader sen till ett par biothanetyglar med metallhakar istället för vanliga spännen. Det blev mest så för att de...
2
Svar
22
· Visningar
2 535
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30