Kylbandage

Kamomilla

Trådstartare
Letar efter kylbandage att ha till ena hästen efter träning. Men jag vill inte ha sådana som man behöver ha i frysen utan som kyler genom att du lägger de i kallvatten innan.

Någon som har den sorten och som kan rekommendera eller avråda från vilka som är bra.

Jag har använt en sort från Le Mieux (stavning?). De har funkat super. Det enda jag lärde mig efter hand var att se till att hästens ben var blöta när de sattes på (så att kylan verkligen transporterades hela vägen in mot huden, så att säga) samt att de skulle sitta hårdare än jag försökte med i början.

Skitenkla att ha att göra med. Enkla att ha med (man behöver bara tillgång till vatten) och kunde sitta på i transporten så att man kom hem med kylda ben.

Kylde något sämre vid extremt varma temperaturer (över 27 grader) vilket jag då kompenserade med att de fick sitta lite längre.

Liknande trådar

Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
983
Senast: hamilton1
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 663
Senast: Murray
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
781
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 251
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar