Kyla eller värma svullnad!

Empalie

Trådstartare
Om er häst har haft en svullnad på ett framknä i ca 4 dagar som ej har gått ned och ni har fått rådet att avvakta och att hästen ska ta det lugnt. Hästan är inte jättesvullen men lite gallig över sit knä och en bit upp bara på framsidan ej runtom. Kyler ni eller värmer ni, back on track knäskydd? Radital kylgel? Ge tips och bra produkter tack!

Sv: Kyla eller värma svullnad!

Ny skada: kyla
Annars: alltid värma!

BoT är nog ett bra val!
Annars räcker det nog med en vanlig padd.

Själv hade jag kört BoT.
Lycka till!

Sv: Kyla eller värma svullnad!

Jag fick tips om en huskur när min häst fick en hasgalla. Du tar några vitkålsblad och bankar lite på så att de saftar sig lite, lägg det emot knäet och plastfolie utanpå. Sen lindar du som vanligt med padd. Gör detta två nätter och den tredje lindar du som vanligt med arnika under, ingen folie då! Fråga mig inte varför men det fungerade!;)

Liknande trådar

Hästvård Min häst sparka sig själv på insidan av bakbenet straxt innan jul det var inget sår bara päls som saknades men benet var jätte svullet...
Svar
3
· Visningar
3 236
Senast: clovergirl
·
Hästvård Hur värmer jag hästens carpus/framknä? Fick rådet av vet att kyla efter träning och värma annars eftersom ponnyn har en böjreaktion i...
Svar
3
· Visningar
1 231
Senast: Ajabaja
·
Hästvård Min häst är opererad för en lös benbit i kotleden, höger fram, och har nu under konvalecensen fått en tokstor galla i sin vänstra has...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: CK
·
Hästvård Svullnaden upptäckte jag i lördags, mitt på knäet som en päronform ungefär. Hästan är pigg och ohalt, skrittar trots svullnad tjugo...
2
Svar
25
· Visningar
4 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka