Kycklinghjärtan

Diabetikern

Trådstartare
Fick ett kilo färska kycklinghjärtan till hundarna.

Vad gör jag med dem?

Tillagar? Ger som de är? Torkar i ugn och har som godis?

Vad är bäst?

Jag gör lite allt möjligt. Om jag torkar dem till godis så kokar jag dem lite först för att få bort fettet, de torkar mycket lättare då.
Värt att tänka på också att om du ger dem råa som del i mat eller något, så kan hunden bli lite lös i magen om du ger för mycket. Bättre då att frysa in så att det håller länge och ge lite åt gången.

Jag torkar, men det är kattens favoritgodis så brukar portionera ut det till honom. Men då handlar det inte om mer än något hekto. 😄

Liknande trådar

Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 658
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
277
Senast: alex.ha
·
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
445
Senast: Sol
·
Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några...
2
Svar
27
· Visningar
1 915
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar