Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag bryr mig mindre om proteinet och tittar mer på fodret i helhet. Sen kan man alltid diskutera var råvaran är producerad och vad man anser om det.När det kommer till valpfoder. Valpen tål båda smakerna men funderar på vad är mest hälsosamt för en hund? Är det kyckling eller är de lax? Eller ska man kombinera båda?
För att inte tala om att de avmaskas/avlusas med invermektin, samma medel som exspot/scalibur.Jag ger inte lax om den inte är viltfångad pga höga halten antibiotika i odlad lax.
Med tanke på hur lax odlas och kyckling föds upp skulle jag inte välja något av det.
Jag väljer svenskt foder med svenskt kött som innehåll som passar hundens behov. Gärna från ekologiskt uppfödda djur men iallafall att svensk djurlagstiftning har varit gällande under deras uppväxt och där produktionen iallafall är någorlunda hållbar. Jag skulle inte köpa ett foder där djuren proppats i antibiotika eller där djuren verkligen far illa under sin korta tid på jorden vilket alldeles för många länders djur får/gör. I andra hand kommer närproducerat foder med förhoppningen att centrallagret inte ligger i en helt annan del av landet (eller utomlands!) och att jag på så sätt kan bidra till mindre transporter. Jag vill inte heller ha en massa onödigt i fodret utan så rent som möjligt.Någon form av viltfoder istället?
Har du rymligt samvete som är OK med transatlantiska transporter kan du titta på "Taste of the wild"Någon form av viltfoder istället?