Det måste väl inte gälla för alla mer än att "alla män tjänar mer än alla kvinnor" måste vara sant? Det handlar ju om statistik och vad som är vanligare och då tjänar män mer än kvinnor osv.Öh. Nej?
Jag måste vara jävligt lågstatus, har aldrig blivit bjuden på något av en man, utöver den jag redan haft mångårig relation med. Aldrig att jag gått ut och satt mig i en bar och blivit bjuden på drinkar, än mindre resor.
Jag hör talas om detta ibland, vanligen presenterat som självklar sanning - att varenda kvinna bara behöver gå ut på stan en kväll och så kommer det män och kastar alkohol på en. Det är så mycket lättare för kvinnor. Så har verkligen inte mitt liv sett ut. Men som sagt kanske jag är verkligen exceptionellt oattraktiv eller lågstatus.
Jag har iaf personligen upplevt och vad jag har sett bra många gånger just hur kvinnorna blir bjudna på drinkar, gåvor, resor. Jag har aldrig sett en man blivit bjuden av en kvinna på en weekend i dubai all inclusive.
Så visst det kanske handlar att man måste vara ett visst mått av normsnygg osv men det spelar ingen roll hur normsnygg du är som kille du kommer "aldrig" bli bjuden på en weekend i alperna, dubai, whatever.