Kvartssamtal?

kopparberg

Trådstartare
Har kollat lite på nätet på bruksprovet. Och sett att en del hingstägare blivit kallade till kvartssamtal. Vad är det när det är i det sammanhanget? :confused:

Sv: Kvartssamtal?

De hingstar där det de visat under fas 1 inte riktigt räcker till men där det kan finnas chans om vissa bitar förbättras i fas 2 kallas till kvartssamtal. Där de då har en diskution med hingstägaren och påtalar vad som måste bli bättre. Det kan tex vad gäller en hopphingst vara att den inte riktigt gjort en topprunda, den fråga de då ställer till hingsägaren är kan den göra bättre så är det lönt att fortsätta.

Då är det upp till ägaren att ta beslutet om de vill betala en runda till. Det de vet är att det hästen visat hittills inte räcker, då är frågan är den runda den gjort, så den alltid går eller tom den bästa rundan ja då kan man lika bra bryta då det inte kommer att räcka, var däremot känslan att det var en sämre runda en vanligt, hästen var spänd osv ja då kan det vara lönt att fortsätta.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 079
Senast: Piaff
·
Hemmet Jag behöver talkpulver. "Rent" dvs utan oljor, parfymer eller annat gojs. Vilken typ av butiker kan tänkas ha sådant? :confused...
Svar
5
· Visningar
467
Senast: Sassy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka