Kvarlämnade hästsaker. Vad gäller?

Sv: Kvarlämnade hästsaker. Vad gäller?

Får se vad som händer. Kommer iallafall skicka ett brev.

Detta är andra gången jag stöter på hyresgäster som inte betalar för sig och ställer till merjobb. Tänker därför inte ta in fler hyresgäster, det är bara mer stök och bök än det ger något tillbaks.

Har nu 2 tjejer här som varit här i flera år och alltid skött sig exemplariskt, dem får stanna kvar men skulle dem flytta så ger jag upp det här med att hyra ut stallplatser;). Att det finns så mycket märkligt hästfolk. Kontrakt spelar ju ingen roll, dem skiter ju bara i det ändå (stod visserligen inget om att man var tvungen att ta med sina saker härifrån när man flyttade, trodde nog att det var en självklarthet, men tydligen icke...)

Vill man ta in inackorderingar kan man ju faktiskt kräva deposition, lämpligen samma summa som uppsägningstiden går loss på.

Men jag håller nog med; det är mer arbete och irritation med inackorderingar än pengar i fickan.

Jempa skrev:
Gällande mottagarbevis så förstår jag inte vad du menar? En klar fördel är att skriva adressat och avsändare både på "rosa lappen" (= själva mottagningsbeviset som går i retur till avsändaren) och direkt på försändelsen om rosa lappen skulle trilla av - vilket ofta händer. Det är inga problem att fixa nytt mottagningsbevis, detta kan ombuden själva printa ut.
Men då måste väl avsändare finnas på brevet? Eller finns avsändaren i Pablo (eller vad det heter nuförtiden)? Att det inte finns avsändare är ju Posten/ombudens fel i så fall.
Avsändare MÅSTE finnas om man skickar REK med mottagningsbevis. De flesta skriver både adressat & avsändaradress både på "rosa lappen" och direkt på försändelsen. Självklart blir det krångel om avsändare inte finns direkt på försändelsen om "rosa lappen" trillat iväg, men om jag inte kommer ihåg alldeles galet så ska ombuden regga avsändare i systemet då försändelsen lämnas in = gör inget om lappen försvinner, går att printa ut en ny som avsändaren får i retur påskriven.

Å nu är det alldeles trådkapat. Ursäkt till TS.

Ingen fara alls att ni trådkapar. Jag har fått svar på dem frågor jag ville ha;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag är så arg på mig själv och den dumma hyresgäst jag haft i mitt stall Har som ni nog förstår bara haft ett muntligt avtal... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 145
Senast: fatfin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka