Kvarka? Influensa?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Messier
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 133
M

Messier

Har en 6 månade föl.

Han är snorig, hosta, och nu har en böld under kindbenen och en på kinden. Bölden där under sprack nu ikväll.

Han har ingen feber, äter som en gris och är pigg.

Ska ringa vetrinären i morgon.

Men hur smittas kvarka?! Hur gör jag om han skulle ha kvarka?!

Sv: Kvarka? Influensa?

Har ringt dom. Hon tyckte det lätt som kvarka, men var inte säker eftersom han är pigg och äter och sådant men dom kommer i morgon och tar prover.

Isolera hästen för säkerhetsskull. Är det kvarka så är det extra smittsamt när bölderna spricker. Tvätta bort ordentligt!

Vetrinären har varit där ute. Stallet är insolerat, prover är tagna.

Men vad är det för uppfödare??? Du verkar ju bara ha problem med din fölunge. Vad sa veterinären? Var det kvarka?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 690
Senast: manda
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: Ela
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
27 152
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka