Kvarka i Skåne och Östergötland

Sv: Kvarka i Skåne och Östergötland

Ja tur att det snart finns ett vaccin mot Kvarka på marknaden snart!

Bra investering nu när det var teckning av dessa aktier.

Någon som vet vilket stall i kolmården som har Kvarka ?

Mia

Ingen som vet vilket stall som har kvarka i Kolmården ?

Ring länsstyrelsen och fråga, det kan ju vara ett stall nära dig. Om du nu bor där vill säga

Jag ringde distriktsveterinärerna i norrköping, och de berättade att det är ett stall som heter Rökärr, och även ett litet stall, men de hästarna kommer från rökärr. Det lilla stallet heter Strålsund.

Tycker att det är dåligt att det bara skrivs "ett stall i kolmården", alla måste ju få veta vilket/vilka stall det är så att man kan undvika att åka dit och föra smittan vidare!!

Tack för upplysningen . Skulle ringa distriktarna men det blev så sent i fredags ;)

Det ska inte vara tyst om vilka stall det gäller fruktansvärt dumt av tidiningarna .

Det kan vem som helst råka ut för någon sjukdom och det ska inte hyssas ner .

På så sätt minskar man ju smittspridningen.

Travet är mycket bättre än vad vi ridfolket är i sin öppenhet när det gäller smittor .

Mia

Tack för upplysningen . Skulle ringa distriktarna men det blev så sent i fredags ;)

Det ska inte vara tyst om vilka stall det gäller fruktansvärt dumt av tidiningarna .

Det kan vem som helst råka ut för någon sjukdom och det ska inte hyssas ner .

På så sätt minskar man ju smittspridningen.

Travet är mycket bättre än vad vi ridfolket är i sin öppenhet när det gäller smittor .

Mia

Fast smittinfon är ju oftast hämtad från travsport.se och där står det bara såhär:
"2/2: Konstaterad kvarka hos hästar i stall i Kolmården.

2/2: Tidigare misstanke hos hästar i stall i Åstorp, Klippans kommun, är nu konstaterad kvarka.

1/2: Konstaterad kvarka hos hästar i Degeberga, Kristianstads kommun"

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Är det dags att våra ridsportmedier börjar lyfta fram det positiva i vår sport och rapportera om tävlingar och göra hemma-hos-reportage...
Svar
0
· Visningar
87
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
16
· Visningar
1 660
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama