Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tail

Hej

Är det någon mer än jag som är bekymrad för A2 och kvarkan?
tycker att det är jätte otäckt det som hände på Axvalla.

Sv: Kvarka/A2

JA visst är man bekymrad. Det är nog de flesta även om det än så länge inte rör sig i ens egna trakter.
Vi har ju sett tidigare att smittan kan spridas rekordsnabbt ut i landet, så det kan ju beröra alla mer eller mindre.

Däremot visste jag inte att det går kvarka igen. Eller, det kanske det gör hela tiden i en mindre omfattning? Vad vet man???

Det jag funderat på många gånger, varför är just Axevalla/Västergötland så ofta drabbat? Det verkar ju vara mest varje år som det bryter ut kvarka och A2 just där.

Däremot visste jag inte att det går kvarka igen. Eller, det kanske det gör hela tiden i en mindre omfattning? Vad vet man???

dom hade misstanke om att det är kvarka på skolan (dom skulle få svar i går, men jag har inte hört nåt än), men när dom beskrev symtomen för mig så låt det inte som kvarka så jag vet inte.. :smirk:

Det stod på stc smitto-info. Om det stämmer så har kvarkan hållit på sedan september i både rid å trav stall. Jag tycker att det är fruktansvärt så vi håller våra hästar hemma från tävlingar å banjobb tills det blåst över denna gång

Jag tycker att det räcker med tråden på hästvård om detta, fortsätt gärna diskussionen där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
443
Senast: Pegasus63
·
R
Kropp & Själ Hej! Jag har två frågor som är om att bli sövd och så. 1. Ni som har blivit sövda hur känns det? Och hur går det till och hur känns det...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
10 245
Senast: SiZo
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 330
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar