Kvalitetsbedömning Ponny (som blivit för stor)

poloplayer

Trådstartare
Hade ett intressant samtal med en kompis, hennes 4 åriga Connemara har vuxit över ponnymåttet (fn 150cm) och hon visste inte om en överhöjdare får vara med på Kvalitetsbedömning för ponny. Själv har jag en 4årig Welsh Partbred som är 151 cm nu, får dessa överhöjdare visas på Kvalitetsbedömning för Ponny trots sin höjd? Nån som vet?

Sv: Kvalitetsbedömning Ponny (som blivit för stor)

Ja. Dom är välkommna ,men i en egen "klass".
Kontakta arrangerande ponnyavelsföreningen där du tänker visa, så får du alla information.

Va Då egen klass, jag har en stamboksförd hingst som är 151cm får han endast tävla "utom" tävlan? Får inte han som stamboksförd hingst tävla mot sin raskamrater utan i en klass för övervuxna?

Va Då egen klass, jag har en stamboksförd hingst som är 151cm får han endast tävla "utom" tävlan? Får inte han som stamboksförd hingst tävla mot sin raskamrater utan i en klass för övervuxna?

Jag vet inte hur det är med Sv Ridponny men annars så är det bara welsh cob som får vara över 1.48cm och gå vidare till final. De raserna som är överhöjdare får vara med utom tävlan. Förra året kom en NF till oss som var en bra bit över 1.48. Den fick vara med och få sin bedömning men inte vara med och tävla mot de andra NF därför att deras rasstandard säjer att de inte ska vara över 1.48.

Hur det funkar med Sv Ridponny har jag inte en aning om. Vad står det i eran rasstandard?

jag ska visa min 3 åring om en månad och han ligger precis på gränsen.
vi ska försöka hinna mäta honom hemma i sin egen miljö annars får vi ta de på plats o då är han förmodligen överhöjdare eftersom han kommer vara uppblåst som en ballong o stila för damerna..hingst ;)

Liknande trådar

Avel Jag ska köpa en nsv bruksvalack på 2år som just nu är ca 150cm (har ej mätts korrekt nån gång, jag har bara mätt med ett måttband) vid...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: milly
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla... 2
Svar
28
· Visningar
3 310
Övr. Barn Vi fick en jättefin julklapp av min sambos ex igår: en stämning. :eek: Lite bakgrund: Sambons barn på 11 och 13 har bott heltid hos... 2 3
Svar
42
· Visningar
7 768
Senast: lobell
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 435
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka