Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013
KL
Typ 8 Maskulin, något lågställd, god rastyp. Trevlig uppsyn.
Huvud, hals och Bål 7 Uttrycksfullt huvud, något kort hals men god resning, välmusklad bog, gott djup, välvinklat kors.
Extremiteter och rörelsernas korrekthet 7 Harmoniskt benad, relativt korrekt fram, spända kotor bak.
Skritt 8 Bogfri energisk.
Trav 8 Lätt energisk, god mekanik.
Galopp 8 Spänstig med god energi och god elasticitet.
Taxreing: Säker
Benteknik: Ganska bra
Framåtbjudning: God
Spänst: God
Något svag ryggverkan, behöver starkare språngkurva. 7
Samarbetsvilja: God
Uppmärksamhet: God
Förtroende: Gott
En energisk trevlig ponny. 8
"Omdömet" han fick från sin handler:
Först ut var söta lilla Memento. Han var ganska så spänd inledningvis men skötte lösgaloppen mycket bra. Även hoppningen gick prickfritt och så bra som han hoppade idag har han inte gjort tidigare. Växte med uppgiften. Visningen för hand gick också bra. Han var lite spänd i skritten och ville inte riktigt stå still men det kändes bra när jag sprang med honom.
Omdömet från matte är att han skötte sig helt fantastiskt och att jag varit nervös i onödan. Det syntes verkligen hur kul han hade, även om han som sagt var spänd. Jag är så otroligt nöjd, både med poäng, ponny och allt runt om.
KL
Typ 8 Maskulin, något lågställd, god rastyp. Trevlig uppsyn.
Huvud, hals och Bål 7 Uttrycksfullt huvud, något kort hals men god resning, välmusklad bog, gott djup, välvinklat kors.
Extremiteter och rörelsernas korrekthet 7 Harmoniskt benad, relativt korrekt fram, spända kotor bak.
Skritt 8 Bogfri energisk.
Trav 8 Lätt energisk, god mekanik.
Galopp 8 Spänstig med god energi och god elasticitet.
Taxreing: Säker
Benteknik: Ganska bra
Framåtbjudning: God
Spänst: God
Något svag ryggverkan, behöver starkare språngkurva. 7
Samarbetsvilja: God
Uppmärksamhet: God
Förtroende: Gott
En energisk trevlig ponny. 8
"Omdömet" han fick från sin handler:
Först ut var söta lilla Memento. Han var ganska så spänd inledningvis men skötte lösgaloppen mycket bra. Även hoppningen gick prickfritt och så bra som han hoppade idag har han inte gjort tidigare. Växte med uppgiften. Visningen för hand gick också bra. Han var lite spänd i skritten och ville inte riktigt stå still men det kändes bra när jag sprang med honom.
Omdömet från matte är att han skötte sig helt fantastiskt och att jag varit nervös i onödan. Det syntes verkligen hur kul han hade, även om han som sagt var spänd. Jag är så otroligt nöjd, både med poäng, ponny och allt runt om.