Kvalitet på treårstest i Boden, flera hopptalanger.

bapro

Trådstartare
Var idag och tittade på 3 års testen i Boden och blev imponerad av hur många bra hopphästar som kommit fram häruppe! Det var 2 (eller om det var fler?) som fick 9:a på teknik i löshoppningen & ett sto som fick poängen 10-10!!Otroligt trevlig modell e. Pablo - Stanford (som även fick dressyrdiplom)... Längesedan man såg så många fina 3 åringar här, det var trots allt bara 13 startande... :D

Jag såg ju tyvärr bara början. Den tyskstammade hingsten *L B* var verkligen fin o väl förberedd!! det var roligt att se.

Stoet(10,10) är väl även uppfödd här uppe, tror jag?! Det är ju en extra poäng tycker jag eftersom aveln är liten här uppe.

Får man skriva namn? Nåja de är ju bara possitivt jag har skrivit :D "Lucky Boy" om jag inte minns helt fel. Importerad från tyskland.

Är det någon som har fotat på treårstestet i Boden?
Var ridsport där, någon som vet...? :confused:

Nej

men det ska skrivas om det. Var du nöjd med bedömningen på din häst?
Tycker att flera av de hästar man sett på löshoppningarna under året hoppade sämre än vamligt just den dagen, och fick ju betyg därefter.
Tur att de har de andra protokollen.
Och segrarhästen är uppfödd i Örebro hos Eklunda stuteri.

Re: Nej

Jag är nöjd efter de förutsättningarna vi hade...
Pga av att jag skadade mig i en ridolycka i höstas har min häst stått hela vintern o löshoppat ett fåtal ggr nu i våras, än mindre varit ute på några sådana här äventyr - det blev lite mycket för honom :crazy: Sprang bl.a över min medhjälare när publiken applåderade... (gick bra, turligt nog!)
Sedan var han svullen i ett knä efter en smäll av en annan häst - så vi hade ju tänkt få honom besiktad innan hoppningen men veterinären var spårlöst försvunnen vid idkontrollen- så det var bara att gå in och se om han såg fräsch ut. Nu var han inte halt men fick nerdrag på extremiterna (bl.a knätrång - ja undra på :angel: ) och dåligt musklad och oenergisk. Men jag vet ju varför och tog denna test som en erfarenhet för honom och är således nöjd med klass II i hoppning, mindre nöjd med klass III i dressyr, men det är ju förklarligt!
Ja vi hade ju inte förutsättningarna för att bli riktigt rättvist bedömda så tja jag kan väl säga att jag är nöjd. Underlaget var däremot jättedåligt, mjukt i svängen så hästarna höll på att gå omkull och det gjorde väl sitt till att de hoppade dåligt!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Rättelse: Vid 3-årstestet i Åstorp hoppade stoet Made to do it (e Cosmeo) lysande och fick 10-9 i betyg. Hon var däremot inte, som det...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Gunnar
·
Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 939
Senast: athena
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
542
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
955
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka