Kvalitè och material på bomfria.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jeja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 914
J

Jeja

Har sökt och läst gamla länkar om de bomlösa sadlarna och har fått svar på mycket jag undrat över, men det står inte så mycket om kvaliten. Undrar därför vad ni tycker om kvaliten på sadlarna samt vilka material ni har. Hur länge har ni använt dom, ser de slitna ut mm.

Sv: Kvalitè och material på bomfria.

Jag har bara erfarehet av ST sadlarna.
Jag är jättenöjd med kvaliten. Lädret och sömmarna är super. Den äldsta sadeln är lite drygt ett år och visst den ser använd ut men def. inte sliten.
/T

Kan bli en lång lista...
Bra kvalitet som inte ser slitet ut efter något års flitig användning:
Fitform, Torsion(?liite osäker, men tror att den ligger i samma klass som Fitform) Diddi Special, Karlslund, ev Topreiter (verkar vara i samma klass som Diddi Special)
Halvbra kvalitet, känns ok men ser liite slitet ut:
Star-trekk
Sämre kvalitet, känns torrt och blir slitet fort:
Barefoot, Knights(ev, har inte kikat jättenoga, kan vara klassen ovan)

Tja.. iaf enligt min uppskattning, ni får väl skälla på mig om ni tycker annorlunda ;)

Jag har själv en ST och det är klart att de kommer att se lite slitna ut efter ett tag då det är gjorda i nubuck-läder. Själva vitsen med det är ju att det inte ska se blankt och polerat ut utan just använt. Jämför skor i nubuck. Tex läderridstövlarna som H**ks säljer. De ser använda ut redan som nya.

Dock verkar sömmar och läderbearbetning vara jättebra på ST:en. Jag blev imponerad.

/Camilla

Jag köpte min Sports Saddle 1999. Det som har blivit slitit är de två läderlapparna som skyddar mina ben från sadelgjord- och stigläderfästet. Annars ser den inte sliten ut.
// Linda

Jag har en FitForm som är flitigt använd sedan 2 år tbx. Måste ju säga att den hållit sig väldigt fin.
Ser använd ut, men absolut inte sliten.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Presto
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 665
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 716
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • 12 kvm utbyggnad?
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar