Kvala till monte?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare mingi
  • Startdatum Startdatum
M

mingi

Jag är totalt nybörje på trav, men är nu inne på att ta montelicens. Har nu en fråga har förstått att hästen måste kvala för sulky först för att få starta monte. Men är det inom någon viss tid den måste ha gjort det eller räcker det att den gjort det någon gång för länge sen?? En fråga till vad menast med att hästen är "premad"?

Sv: Kvala till monte?

Premad - hästen har gått godkänt premielopp som tvååring (de ska springa 2140 meter inom en viss tid för att få lite pengar).

Det räcker med att hästen är kvalad för sulky en gång, oavsett när. För att den ska få starta måste den dock ha kvalat inom åtta månader, men det kan lika gärna vara ett montékval.

Men räcker det om den har gått ett premielopp godkänt eller måste den ändå kvala?

Den måste kvala
Om hästen, av nån anledning, inte startar inom 8 månader måste man kvala om

Litet lästips
Gå in på www.travsport.se välj blanketter & scrolla ner en bit till du kommer till regler, välj tävlingsreglemente 2008 (tryck på skrivaren så kommer den i pdf-format)

TR är något du ska ha något sånär koll på om du ska ta licens så du kan kolla redan nu

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 475
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 499
Senast: Nevermind
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 790
Senast: mamman
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III
  • Letar hovkurs

Omröstningar