Kvala till debutant? + tips!

Joyze

Trådstartare
Jag planerar att starta min första fälttävlan den 31 augusti på Torn men vill gärna ha lite tips på vad jag bör göra innan jag startar. Några bra "fälttävlansträningar" som är extra bra för att träna upp sin häst, förutom kondisträningar och så? :D
Fälttävlanskort har jag inte än men kommer åka på fälttävlansläger v.32 och ta det då. Är det något mer som krävs för att starta i debutant klass? Behöver man kvala för att få lov att starta 90? Har hört att man måste ha si och så många rundor i vanlig hoppning innan man är "behörig" för fälttävlan. Är det så? Och vad är det som gäller då?
Jättetacksam för svar! :bump:

Sv: Kvala till debutant? + tips!

Jag planerar att starta min första fälttävlan den 31 augusti på Torn men vill gärna ha lite tips på vad jag bör göra innan jag startar. Några bra "fälttävlansträningar" som är extra bra för att träna upp sin häst, förutom kondisträningar och så? :D
Fälttävlanskort har jag inte än men kommer åka på fälttävlansläger v.32 och ta det då. Är det något mer som krävs för att starta i debutant klass? Behöver man kvala för att få lov att starta 90? Har hört att man måste ha si och så många rundor i vanlig hoppning innan man är "behörig" för fälttävlan. Är det så? Och vad är det som gäller då?
Jättetacksam för svar! :bump:

Japp du måste ha gjort 2 rundor i 1m med max 8 fel i grunden. Omhoppning räknas ej. Dvs antingen 0+8 eller 4+4 eller allra helst 0+0

Japp du måste ha gjort 2 rundor i 1m med max 8 fel i grunden. Omhoppning räknas ej. Dvs antingen 0+8 eller 4+4 eller allra helst 0+0

Och det räcker iofs med en 0,90 och en 1.00m :angel:

Och det räcker iofs med en 0,90 och en 1.00m :angel:

Ok jag trodde det bara gällde för 4 åringar men där ser man :idea:

Blir så när man inte är så insatt i debutantreglerna men va bra då kan jag kvala fio på en hopptävling istället för två :angel:

Ok jag trodde det bara gällde för 4 åringar men där ser man :idea:

Ja det var tanken men det blir väl lite för mycket jobb att hålla koll på vilka som är 4 år och inte. Så därför fick det gälla för alla.

Men så bra, då är det ju lugna puckar :D När måste det vara gjort, räcker det att man red det i våras eller ska det vara inom en viss tid ansluten till tävlingen?

I våras går bra, samma kalenderår är det som gäller

Mitt tips till dig blir då att hänga en kväll framför datorn och plugga i TR IV ;)

Liknande trådar

Fälttävlan Ska starta vår första fälttävlan 5 maj i tranemo, debutant. Har några frågor jag gärna vill ha svar på som jag inte riktigt har klart...
Svar
17
· Visningar
2 961
Senast: Undret
·
Fälttävlan Läste i en annan tråd (banhoppn..vara eller icke...) om att i DK behövs sex st rundor i 80-90 innan man får gå upp i lätt klass ...
Svar
12
· Visningar
1 630
Senast: workahlic
·
E
Avel Hej , jag vill betäcka vårt sto till våren och undrar vilken hingst jag ska välja. Jag är nybörjare inom avel. Stoet är ett...
Svar
9
· Visningar
1 479
Senast: orpaskorpan
·
H
Fälttävlan Japp, nu har jag och min lilla ponny startat vår första riktiga fälttävlan, Vi startade redan ifjol en klubbklass, "mini" där...
Svar
5
· Visningar
1 222
Senast: HoneysEmma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V