Kvala före premie..

Humelibumlan

Trådstartare
En Hypotetisk fråga, bara för att jag är nyfiken! :D
Får man kvala en 2-åring innan den gått premie? Alltså kvala först och premieloppa sen...

Har dom ändrat reglerna då, för sist jag frågade STC fick man inte köra premie efter kval, kvalar du först går du miste om premien. Men det kanske är ändrat?

Det var jag som tänkte fel, jag tänkte att de inte skulle köra premien alls, läste lite fel.
Man får inte kvala först och köra premie sen.

Om du anmäler din häst till premie och kör för fort så klarar den inte premie loppet. Och har du en 2åring som kan gå kvaltiden e det ju inge problem att köra premie tiden och nästa gång kvala. Varför kvala före premie? Då ska den ju springa fortare. Skulle faktiskt tro att man rent teoretiskt FÅR kvala utan premie, men du får inte köra premie med en kvalad häst, fast du skulle nog bli ganska idiot förklarad om du skippade premie...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 311
Hästvård Har en 15 åring som fått sin första foderstrupsförstoppning någonsin. Kom in från hagen, förmodligen lite uttorkad pga varmt väder och...
Svar
10
· Visningar
1 316
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 083
Senast: Tualma
·
Tävling Jag har tänkt visa min häst på ridhästtestet. Inte visad som 3 åring. För att kunna kvala till breeders krävs ju den uppsuttna...
Svar
0
· Visningar
1 177
Senast: Cicci75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama