Hambo

Trådstartare
Nu har vår egna första "bäbi" kvalat !!!
Det var 58 sek gräns och han "vann" på 50,4 sek !!

Vad månde bliva ????
Hej från en Glad Hambo :) :)

Sv: kval !!

Tyvärr inbillar jag mig att jag fortfarande är lite
anonym och önskar så vara !
Säger jag vad han heter så är jag kanske inte så anonym längre !!??
Det känns lite larvigt, men tillsvidare får det vara så !!

Hej från en Larvig Hambo

oooooj va svårt det va å ta reda på :cool: ;)

fast jag vet ändå inte vem du är...
men jag vet vilket häst :D

grattis!

*ninni funderar*
Måste erkänna att det är så synd att många vill var anonyma, gör att vem som hälst kan säga vadsomhälst. Synd. Tråkigt att få råd från folk som man inte vet om de verkliggen har något att egentliggen tillföra... *tips* Men det e klart att så länge systemet funkar och ingen utnyttjar anonymiteten så är det ju bra...

Det finns nog många anledningar till varför man vill vara anonym !!
Jag tillhör inte dom som kommer med tips m.m och
inte vågar stå för dem.
jag har dessutom varit med på ett antal buketräffar,
självklart presenterar jag mig då med mitt riktiga namn.

Dessutom har jag faktiskt varit moderator under galopp !!!
Hej från Hemliga Hambo :cool:

Det var snarast en tanke efter din kommentar... Jag kom att tänka på framför allt en person som kanske inte sköttesig för bra, detta utan att moderatorerna lyfte ett lillfinger förens jag mailade Gunnar Eriksson. Han blev förståss upprörd och stängde av användaren. Jag är fortfarande nyfiken om vem det kan ha varit, uppenbarliggen någon jag borde veta vem det var.

Annars står jag för att jag är för mindre anonymitet, om inte annat så hade det kunnat resultera i ett närmande av de inom sporten aktiva, gentemot den intresserade allmänheten. Fast vi ”aktiva” skulle kanske skrämmas av tanken att vissa upp oss för offentligt, jag e bara en simpel amatör så jag kan inte sjunka lägre i näringskedjan på Täby Galopp… :smirk:

Just nu sitter jag med ett arbete rörande förmedling av arkeologi, ett område med samma problem som Galoppen. Att det finns en form av expertis som finns att tillgå på de båda områdena går faktiskt inte, enligt mig, att utesluta. Men att denne expertis skall vara Oifrågasatt på sitt område starkt motsätter jag mig. För att öppna en dialog som inte bara går ut på enkelspårigt ut portionerande av "korrekt information" tycker jag att ett forum där personer som faktiskt har något att tillföra skall göra detta, öppet.

Anonymitet kan leda till en öppnare dialog, jo, men också till pajkastning. Det är allmänt känt att man säger saker som man inte riktigt vågar stå för annars.

Jag tvingar ingen, själv har jag inte varit med på några träffar, inte ens varit särskilt aktiv på forumet särskilt länge. Att lämna tipps ser jag som min skyldighet, om jag har något att tillföra. Galoppen i Sverige är tyvärr i en av de värsta kriser som den någonsin har varit, :( att då förmedla det som jag kan till en så bred allmänhet som möjligt är mitt sätt att ge den en knuff i rätt riktning.

Med vänlig hälsning Ninni Westerlund , ”Amatör tönt/Arkeolog/Internet nörd” :)

Vi hade också en kvalare i torsdag som hette Baron De ley som fick 50,1 på 800 dt. Han "vann" också.

erik_royal skrev:
Vi hade också en kvalare i torsdag som hette Baron De ley som fick 50,1 på 800 dt. Han "vann" också.

ah som annelie är med på?
träffade henne på löpen sist, hon verkade nöjd å glad över pålle!

du får skriva mer om hur det går för honom sen!

lycka till

Håller med dig ninni, trevligt att veta vem man diskuterar med och på så vis kan vi inom galoppen kanske komma varandra lite närmre, och få bort lite av snobberiet, anser inte att alla är så men det finns en del. Hoppas ingen tar åt sig på fel sätt nu...

Gabrielle von Eckermann

Nizzetoto skrev:
på så vis kan vi inom galoppen kanske komma varandra lite närmre, och få bort lite av snobberiet

Jag och en av de andra "riderna" hos Malmborgs satt så sent som för ett par timmar sedan och diskuterade detta! Det är himla synd att sporten inte följt med i samhällsutvecklingen, det är där Travet har vunnit aktiva. Tyvärr... Är man väl ”innanför sfären av arrogans” så är det inte lika påtagligt, förens man springer in i någon som inte känner igen en. Det är därför det är så viktigt att visa en öppen och välkomnande attityd gentemot intresserade.

Dessutom så är det synd att inte lära känna andra ryttare, ägare mm. Som florerar på stallbacken. Själv försöker jag att vara trevlig mot alla, åtminstone tills motsatsen har bevisats. Men trotts att man kanske hälsar så lär man känna bara ett fåtal, jag som har varit borta i ett par år har ju total missat alla ”nya” på banan. Tyvärr faller man genast in i gamla rutiner, umgås med gamla kompisar och kanske man på gott o ont beter sig på samma sätt… :( SVOPP o man var 17-18 igen… :crazy: Dessutom så kan kanske det invanda beteendet och den attityd som man annars som ny inte har, verka avskräckande för de som inte känner en.

Eller är det för att jag kommer bombandes utan styrning rakt i mot de flesta lotterna som verkar avskräckande?? *fundersam* :devil:

Du rider väl ikväll? Lycka till! o tack att det inte bara är jag som klagar på omständigheterna i svensk galoppsport,mina erfarenheter från england tex ser helt annorlunda ut!

Nizzetoto skrev:
Du rider väl ikväll? Lycka till! o tack att det inte bara är jag som klagar på omständigheterna i svensk galoppsport,mina erfarenheter från england tex ser helt annorlunda ut!

Joo. Missil(1a) var struken, monstret har lagt sig till med lite feber. :( Sharon Rose(2a) gick det lite fort för i början, hon vill helst ligga med där framme, men vi knep 4e platsen. York Thrills(6e), den otursförföljda, fick ett fint lopp, men luckan kom lite sent invändigt så hon han inte accelerera i tid men tog 5e priset. Hörde dessutom att ”Beechcraft-löpningen” (lopp 6) som hade blivit lite av en breeders consolation, gick fortare än breeders! :eek: Hörde det ryktes vägen o har inte hunnit kolla upp det, men inledningen gick definitivt fortare. Lite synd, ”Yoggi” hade vi hoppats skulle komma med i Breeders, förra loppet sumpa hon en sko och gick ner till 74, räckte inte in i breeders, men hon kan nog en 80 om hon får ett vättigt lopp.

Hade du några intressen själv i som startade?

Nej inte direkt, min kusin har flirting groom annars var det inte mycket. Har varit otursförfölj hela året så jag har inte haft mer än en start i år,fast jag har 4st i träning. Men i stället har vi haft tid att hjälpa andras hästar,det får vi vara glada för i stället!
Tror på ett bättre år nästa år då hästarna på riktigt hunnit vänja sig med det nya stället(flyttade till österlen från småland i feb...). Intalar mig att det är det som är problemet.. :smirk:
Rider du ut för malmborg? Roligt gäng? Då får du hälsa P-a någon gång!

Nizzetoto skrev:
Nej inte direkt, min kusin har flirting groom annars var det inte mycket. Har varit otursförfölj hela året så jag har inte haft mer än en start i år,fast jag har 4st i träning. Men i stället har vi haft tid att hjälpa andras hästar,det får vi vara glada för i stället!
Tror på ett bättre år nästa år då hästarna på riktigt hunnit vänja sig med det nya stället(flyttade till österlen från småland i feb...). Intalar mig att det är det som är problemet.. :smirk:
Rider du ut för malmborg? Roligt gäng? Då får du hälsa P-a någon gång!

Hahah, jodå det är ett kul gäng… Caroline Malmborg driver oss, sina privata galärslavar, hårt som f-n *ironisk* Även om jag o PA kanske inte tar åt oss så mycket, på gott o ont… Jag jobbade heltid hoss dem 2000-2001, sedan dess har jag av och till ridit turer för dem när jag har haft tid och inte varit skadad. Under sommaren har det väl nästen blivit heltids ridande och under hösten har jag låtit mig övertalas till att komma in tre dagar i veckan för att tjäna lite extrapengar bredvid studierna.

Spännande med nytt ställe! Jag var så sent som för ett par månader sedan och bilade runt ute på Österlen, så fint det var där! Det har man ju hört en massa gånger, men skåningar ja… de e duktiga på att brepå… Min egna lilla sambo är ju från Lund och jag har tre skånska kusiner, så Skånes storhet brukar påpekas OFTA. Men Österlen var verkligen fint. Om inte annat så fanns det skog där, något som annars tyvärr saknas i Skåne…

Har du fått bra träningsmöjligheter nu vid nya hemmet?

Egentligen var det bättre i småland, där hade vi en egen bana som mätte 2,5km enkel resa, var även kuperad. Idag har vi iof också en bana men den är 900m och även den kuperad men den binds ihop av en allmän grusväg. Skog finns det gott om här men den är lite knepig att ta sig ut i,på vägen dit så ligger ett fjordstuteri med hagar på båda sidor om grusvägen=mycket svårt att ta sig igenom med våra hästar iallafall mina galopphästar, travarna är enklare. Det värsta är att dom har smala ståltrådar som staket och dom syns knappt, har hamnat i dom en gång, kom undan med livet i behåll.Av någon konstig anlening råkar hästarna i panik när två hordar av tjugo fjorndingar kommer rusande på var sin sida om vägen... :smirk:
Anledningen till att vi flyttade var att vi inte orkade pendla dom 6h till jägers varje veckan. Sen är min sambo skåning,från trelleborg + en massa annan släkt som bor här i skåne.

Var på sköna österlen var ni? Jag bor utanför kivik.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på 6 år som är 50/50 fullblod & halvblod(e.fetcher n). Hon har ett mycket starkt psyke och har alltid haft, men...
Svar
1
· Visningar
943
Senast: Fragile
·
Övr. Grenar heter ett gammalt drama av William Shakespear.....Merchant of Venice var väl originaltiteln. Det är också namnet på en ny avelshingst...
Svar
2
· Visningar
1 786
Senast: F-Blod
·
Övr. Hund Sådär, nu har The Black Destructor känd mental status. Inga jätteöverraskningar, dock lite förvånad över planering/bedömning vid ett par...
Svar
2
· Visningar
1 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka