Kval vid otillräckliga prestationer?

Zandrah

Trådstartare
Undrar hur det är egentligen, hittar inte det i boken.... :crazy:

Jag har fått hem en häst som ådömts startförbud pga otillräckliga prestationer. Då måste han kvala, det vet jag ju. MEN! Måste han göra ett eller två godkända kval??

Har fått för mig att det är ett såvida de inte visat sig vara oregerliga...Är det endast då de behövs två?
Hmmm...kan vara bra att veta,,,någon som har koll? :confused:

Sv: Kval vid otillräckliga prestationer?

Om det bara är för otillräcklig prestation så är det ju för att han inte har två godk. tider i raden under en 8mån period, och då behövs det bara ett kval, om det gör att han har två tider i raden då, så ibland kan det ju behövas två iaf. Jag har just fått hem en pålle som ska kvala pga det, men han behöver två tider.....

Hästen måste ha två godkända prestationer i raden. En av dessa ska vara inom de senaste 8 månaderna, annars måste den kvala.

Har den t ex: godkänt lopp, d, d, d, d och sedan kvalar godkänd har den fortfarande bara en godkänd start i raden och måste då kvala igen. Har den d, d, godkänt lopp, d, d och sedan kvalar godkänd har den två och är okej.

Oookej, då klarnar det lite....Men hur räknas ett lopp med en rapportering?? Räknas det som godkänd prestation då hästen har en tid, men har en galopp och rapportering på det??
:(

om det inte är i ett kval så räknas det som godkänd prestation. Har du två el flera r så måste du ha friskintyg för att få anmäla.

giffan skrev:
om det inte är i ett kval så räknas det som godkänd prestation. Har du två el flera r så måste du ha friskintyg för att få anmäla.

Inom 8 månader...

Ahh...Ok, men då har jag det hela klart för mig nu! Då räcker det med ett kval, så länge han klarar det förstås :idea:
Tack alla!

Om hästen blivit rapporterad räknas inte det loppet som godkänd prestation.

Det gör den väll om det är ett vanligt lopp och man inte blivit diskad....eller?

Nej, med begreppet godkänd prestation menas att hästen odiskvalificerad, odistanserad och orapporterad fullföljt lopp.

Ohh, no....
Hästen heter Waterloo sunset, kolla gärna hans rad....
Han måste alltså göra två godkända kval? :cry:

Det räcker med ett kval för honom. Han har ett godkänt kval som fjärde senaste prestation i raden nu.

Tack :bow:

MEN, borde inte han få göra en start innan då? Han har ju fyra "Lopp" varav en gdk prest. Borde inte det bli så att om han skulle misslyckas med nästa så DÅ skulle han få startförbud?
Hade han lyckats så hade han ju haft 2 godkända prestationer på dessa 5 senaste? hmmm....mycket med det där....

Hästen måste ha två godkända prestationer i raden. Det har han ju inte nu. När han blev diskad den senaste gången blev det bara en kvar. Därför måste han kvala.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 550
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 542
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka