Kval till MSV?

H

hopponny

Nu kommer någon säga att jag ska söka, men ja kan inte hitta svaret så ja lägger in en tråd istället (:

Om man ska tävla msv b står det ju att ekipaget måste gjort ett antal felfria grundomgångar i LA då är det ekipaget de menar väl ? :confused:

För i annonser står det ju "klar för msv" är det att hästen ska ha kvalat eller ryttare + häst tillsammans?

Sv: Kval till MSV?

Japp det är ekipaget som har kvalat och om du köper kusen så får du börja om igen. Lite konstigt att skriva så i en annons, men jag ser det ofta. Det betyder bara att ponnyn har några felfria grundomgångar i LA, inget annat.

De menar nog snarare att hästen är utbildningsmässigt klar för höjden, inte att den är färdigkvalad...

Ja det tror jag också! Det visar väl att hästen kanske också har kapacitet för de klasserna liksom.

Det är ekipaget som kvalar. Så om du köper en häst som är kvalad msv så måste du & ponnyn kvala dit tillsammans.:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 169
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 885
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar