Kval till Falsterbo

K

Kerrin

Undrar hur man gör för att kvala sin 5 åring till falsterbo ?
Är med så långt att man ska ha viss procent i LA klass, men
kan det vara i vilken LA klass som helst och i "vanlig" LA klass eller måste det vara speciella kvalklasser ?
Väldigt tacksam om någon kunde reda ut det för mig!

:bow:

Sv: Kval till Falsterbo

jag vet faktiskt inte. SKa kvala min blivande 6-åring nästa år så jag är också lite nyfiken på vilka klasser som räknas som MSV-klasser. Är det bara vissa klasser som är godkända eller kan man rida vilka som helst?

ja det undrar jag med, precis som la klasserna så är det ju stor skillnad på msvb:1 och b:5 ? Konstigt att det inte står specifika klasser..

tycker också att det är väldigt konstigt att de inte har skrivit ut vad som gäller lite mer specifikt..

Ja, förra året kunde du kvala i LA:1. (vet folk som gjorde det) Likaväl som att kvala i LA:5 eller LA:6... Jag tyckte också att det var lite märkligt. Får väl se om de ändrar till 2008.

Till flyinge däremot var man tvungen att kvala i FEI´s unghästprogram, så där blev det ju genast lite svårare.

Jag är lite trög..:confused: räcker det med en start på 67% eller?

Okej, konstigt, låter nästan bättre som det är till flyinge att de har betämt ett specifikt program, får se hur det blir till 08 då.

Jag tolkar det som att det räcker med en start på 67 iallafall..

tycker också att det är väldigt konstigt att de inte har skrivit ut vad som gäller lite mer specifikt..

Vilka krav ni har, det är inte ens 2008 än! I fälttävlan får vi våra kvalregler ungefär efter den första eller andra tävlingen som gått av stapeln så man får kvala i blindo dom första tävlingarna

De brukar vara snabba på att lägga ut bestämmelserna. Själv är jag nöjd och glad om jag i vet vilka klasser som gäller i mars/april. Det är ju då jag ska börja kvala och innan dess måste han lära sig MSVrörelser oavsett om han ska gå särskilt kvalprogram eller MSV B:1 :)

Liknande trådar

Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 494
Senast: EZMK
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 240
Senast: super
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
602
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 297
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar