kutan lymfosarkom

S

sinner

nån som kan ge mig lite info om rubriken? detta är diagnosen jag fick av vettet igår,:cry: jag vet i stora drag vad det innebär, men tänkte om nån satt med en fin bok eller nåt, där det står mer?:confused:

Sv: kutan lymfosarkom

Du lär inte hitta ngt på svenska om denna extremt ovanliga sjukdom. Googla på
equine cutaneous lymphosarcoma

HH

Sv: kutan lymfosarkom

Vad innebär sjukdomen?

kort sagt: döden.
det är cancer i lymfkörtlarna, de som ligger under huden. jag har inte så stor koll på hur länge hon kan leva med detta, men jag tror inte det handlar om mer än månader.. jag kommer dock att ta bort henne mycket snart, då hon idag fick ett fånganfall till. hurvida det hänger ihop med cancern vet jag inte..
all info jag har hittat är på vetrenärmedicinsk engelska, och även om jag är hyfsad på engelska i vanlig mening så är det rena grekiskan..

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 256
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 101
Senast: Kilauea
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 658
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar