kuskutbildning!

roxanne

Trådstartare
Är det någon här på buke som ska gå kuskutbildningen bruks- och skogskörning som börjar i oktober på Kvinnersta? :)

Sv: kuskutbildning!

jag var sugen men så vill jag inte flytta då jag har jobb mm här skulle jag inte ha det skulle jag sökt med en gång....

Asfolath: du får gärna berätta mer hur det är att gå där när det börjat =)

Jag har precis gått ut gymnasiet och valde mellan att plugga vidare och börja jobba, kändes som en perfekt "vila" från allt att bara hålla på med hästar i 1,5 år!

Ska självklart berätta hur det går när allt kommit igång!

jo jag vert hur det är var arbetslös i ett halvår efter gym o sen hoppade jag på en 1årig vuxenutbildning på lillerud med häst...

Ah! Va kul! Jag med! :)
Ser att du kommer från Sthlm, ska du bo på skolan? Har du egen häst? *Nyfiken*

Åhå! Där ser man!
Jag har fixat lägenhet, så ska bo i Frövi. Är det inte bara gymnasieelever som kan bo på skolan? Hur ska du bo?
Japp, jag har egen häst, en nordsvensk, men han får stanna i sthlm. Du då?

Var inne på deras hemsida och jag säger bara: VILL GÅ!!! :bump:

Så ni som ska gå... skriva gärna hur ni har det när utb börjat. Nyfiken!

Hoppas det blir en nästa år oxå! :)

Aha, ja det kanske det är.. har inte kollat.
Jag bor i Tived, ca 7-8 mil från Örebro så jag ska pendla.
Har tre hästar, (snart fyra), en arab och två fjordhästar. :)

Oho, jaaja, där ser man :)
Har du sysslat mycket med körning innan o så?
Jag är jättespänd på det här...Du vet ingen annan som ska gå?

Nej, jag har inte kört speciellt mycket, och inte alls i skogen! :smirk: Har du?
Känner ingen som ska gå, gör du? Ska bli spännande, fick schemat för första veckan häromdagen, körning på en gång, kul! :)

Kört har jag gjort, mest med vagn, och samma här, inte alls i skogen. Kört lite redsakap enstaka gånger, men kan tänka mig att det mesta blir ganska nytt!
Känner inte heller någon som ska gå, kan tänka mig att det kommer bli en blandad kompott av människor:angel:
Håller med om att första veckan verkar bli väldigt kul!;)

Tyckte jag såg på kvinnerstaskolans hemsida att man redan nu kan intresseanmäla för nästa års kurs, så om du verkligen vill så...:angel:

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: CaisaCax
·
Samhälle Jag vänder mig till Buke som brukar ha svar på det mesta. Min mamma som är pensionär bor i Kenya. Hon behöver en gång varje år lämna in...
Svar
3
· Visningar
457
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din...
2
Svar
22
· Visningar
1 637
Senast: Kajsalisa
·
Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar