Kuskbock...

A

Annapanna

undrar om det finns någon som vet om och var man skulle kunna köpa lösa kuskbockar. Jag har en rockard som jag skulle behöva sätta en lös kuskbock i, typ en sån som finns till maratonvagnar då jag lätt glider i sidled i vagnen.

Sv: Kuskbock...

Jo det finns..men jag vet tyvärr inte var! Kolla på någon körsportaffär, eller bagagnad!

Tidaholmsvagnar gör säkert kuskbockar också!

www.tidaholmsvagnar.se

Det som är bra med deras är att det sitter sn skruv under, så du kan borra ett par hål i träet i rockarden och skruva dit kuskbocken. Så har jag gjort, och det funkar jättebra!

:banana:

En billigare variant än Tidaholm är att du helt enkelt gör en själv:

* skär ut en bit av en madrass, glöm inte snedskärningen för sitsen
*Limmar på det på en träplatta ca 2-3 cm tjock.
*Sedan klär du in sitsen med ett bra regntätt material.
* För att underlätta att sitsen inte glider på vagnen, limma fast kardborrband på undersidan av dynan och på sätet.

Jag har precis satt min far i arbete och göra mig en kuskbock :)
Tusen tack för tipset, har klurat länge på att försöka göra en själv.....

Ursäkta en besserwisser, men det ni pratar om är en kuskKIL, inte en kuskbock!

En kuskbock är det säte som kusken sitter på. Det är som en liten "bänk" som sitter fast i vagnen, oftast avsett för två personer. En kuskkil är en hårt stoppad dyna, högre bak, avsedd endast för kusken, för att man ska sitta lite mer upprätt.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
364
Senast: Cactus
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 346
Senast: Derivata
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 694
Senast: Bison
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka