Kusin Vitamin.

attempt

Trådstartare
Ger ni hästar vitaminer och mineraler på sommaren?
Vad för sådana i sånna fall och varför?
:smirk:
 
Sv: Kusin Vitamin.

ger samma men sen så har ju min aldrig heller gått på bete..

men han ska i sommar och då ska han få sitt arto-flex iaf (nödvändigt)
 
Sv: Kusin Vitamin.

Selen är ett livsnödvändigt grundämne, som våra svenska marker oftast är väldigt fattigt på. Hästen får inte i sig tillräckligt (oftast) genom gräset därför bör man ge tillskott.
Hö innehåller knappt heller selen, så där får man se till att hästen får i sig antingen via kraftfodret, mineralerna eller om man inte behöver ge mineraler i övrigt - enbart selen.

Överdosering av selen kan dock vara skadligt!
 
Sv: Kusin Vitamin.

En tjej i stallet har en burk selen för 360 kr (!) Och det står på att man ska ge 1 kryddmått en gång i veckan. stämmer det?
 
Sv: Kusin Vitamin.

bara B-vitamin och tokosel. resten ska finnas i gräset
 
Sv: Kusin Vitamin.

Tokosel ger man bara en ggr vecka, dock vet jag inte doseringen eller prsiet. Kan det vara det hon har?

Jag köper E-basic E-vitamin med selen på Granngården. Ger varje dag.
 
Sv: Kusin Vitamin.

*kl*

Ja, varje dag, året om!
Just nu ger jag Kraffts pelleterade mineraler. Jättebra mineraler!!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
979
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
389
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp