kurser? utbildningar hjälp!

M

Mliisan

hej.
jag har precis hoppat av gymnaiset och jobbar nu.
Men skulle vilja gå kurses inom häst, eller distansutbildningar, någon som vet vad man kan hitta sådant?
eftersom jag jobbar vill jag hitta utbildningar på distans och kvälls kurser.
Någon som vet vad jag kan hitta det?

Väldigt tacksam för hjälp!

Sv: kurser? utbildningar hjälp!

De flesta kurser man kan läsa på distans osv är ju på högskolor och de kräver gymnasie kompitens. Men du kan ju höra dig för vid nåt hästgymnasium om du kan tenta av några av deras kurser. Mitt bästa tipps är att prata med din studie och yrkesvägledare som kan berätta för dig vilka möjligheter just du har.

hej.
jag har precis hoppat av gymnaiset och jobbar nu.
Men skulle vilja gå kurses inom häst, eller distansutbildningar, någon som vet vad man kan hitta sådant?
eftersom jag jobbar vill jag hitta utbildningar på distans och kvälls kurser.
Någon som vet vad jag kan hitta det?

Väldigt tacksam för hjälp!

Hoppa på gymnasiet igen.Det ger dig en grund för att kunna söka andra utbildningar.

Dingleskolan har en 40 veckors hästutbildning på distans.
Jag vet dock inte om man måste ha gymnasiekompetens för att gå den? Bl.a Lizan här har gått den så hon vet nog ifall du har frågor,

Dingleskolan har en 40 veckors hästutbildning på distans.
Jag vet dock inte om man måste ha gymnasiekompetens för att gå den? Bl.a Lizan här har gått den så hon vet nog ifall du har frågor,

Det brukar vara eftergymnasialt ja.

Jag gick en utbildning där jag blev hästmassör och bodyworker för hästar som inte kräver gymnasiekompetens, har det själv inte så jag blev glad när jag hittade en utbildning som inte krävde det :) så det finns en del men sök på internet och hör med Syo så hittar du säkert nåt!

Jag gick en utbildning där jag blev hästmassör och bodyworker för hästar som inte kräver gymnasiekompetens, har det själv inte så jag blev glad när jag hittade en utbildning som inte krävde det :) så det finns en del men sök på internet och hör med Syo så hittar du säkert nåt!

Jo det finns saker man kan plugga, tex hästmassör, men det yrket är så mättat nu så alla kan inte leva på det.

nej visserligen men jag har rätt fullt upp, sen kan man ju kombinera med hålla föredrag, sammarbeta med större staller osv. Det finns en hel del möjligheter! :)

okej, tacl för alla svar. ska söka runt lite o kolla med syo!

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka