Kursanmälan, formuleringar..

Mirraya

Trådstartare
Jag anmälde mig för en tid sedan till en kurs. På anmälan stod ungefär:
"Ni som vill rida för xx, nu anordnas en kurs helgen xx, priset är xx kr vid si och så många anmälda. Ring XX"

Jag anmälde mig och vi skulle få mer info, nu kom "mer info brevet" och där står:

"Du har anmält dig till kurs för xx, din anmälan är bindande dvs du får betala även o du inte skulle kunna deltaga, priset är xx(höjdes pga få anmälda), betalas senast xx(2 dgr efter att pappret landade i brevlådan)."

Jag vart lite brydd över formuleringen och hur man tänkte.. Jag reagerar inte på att priset höjdes eller så utan tänker snarare såhär:

Om en anmälan till en kurs är bindande så ska det framgå från början, när priset höjs ska jag ju ha en chans att ta ny ställning till om jag fortfarande vill vara med. Första anmälan brukar ju vara en "preliminärbokning" som blir en "fast" bokning då man betalar kursavgift, alt. anmälningsavgift.

Nu ska jag ju gå på kursen och ser fram emot den! Å jag tror inte att den som skrev utskicket menade att göra någon upprörd!

Men om jag nu skulle vara en "tvär j*el" eller få förhinder och bara strunta i att betala(finns ju folk som gör så), vad skulle de kunna göra egentligen? Står ju inget där jag anmälde mig om att det på något sätt var bindande och jag skulle ju kunna hävda att "info-mailet" har jag inte sett...?

Sv: Kursanmälan, formuleringar..

Självklart ska det framgå om kursanmälan är bindande samt att det finns reservation för prishöjning, annars är det fel.

Sv: Kursanmälan, formuleringar..

Det ska framgå att anmälan är bindande redan från början. I det här fallet är det ju dessutom så att de förutsättningar du har anmält dig till (priset) inte längre gäller och då är det tveksamt om det hade gällt även om det stått med från början.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka