Kurs för amatörryttarlicens - nån som ska dit?

N

NearlyBrainlessAmie

Är det någon här som har anmält sej eller funderar på att anmäla sej till licenskursen för amatörryttarlicens under en vecka på strömholm i augusti? Det skulle verkligen vara roligt att gå den men jag vet inte om jag har tillräckligt med erfarenhet.. :cry:

Ni som har amatörlicens.. hur länge hade ni hållt på med galopp när ni fick den..? Hur mycket hade ni ridit innan?

:p

Sv: Kurs för amatörryttarlicens - nån som ska dit?

Jag hade inte hunnit rida så mycket innan jag fick mitt licens knappt ett halvår efter att jag red en galoppör för första gången fyllde jag 15 och då tog tränaren jag red hos med mig till täby och lät mig rida upp. Samma dag startanmälde hon mig till mitt första löp.
Det är svårt att säga att du känner själv om du är redo, de gjorde inte jag eftersom man inte har ridit löp förut är det svårt att veta vad som krävs.
Det bästa är att kolla med den du rider hos om hon/han tycker att du är redo. Behärskar du att rida jobb kan du nog klara av att gå på kursen, och där lär du nog märka om du är redo för att rida löp.
Själv tänkte jag satsa på hinderkursen:)
Lycka till!

Jag ska gå på kursen den 7-12 aug!! Har du anmält dig? Vilka mer ska gå?

Jag skulle så jäkla gärna vilja, men jag rider inte regelbundet hos någon tränare nu, och mitt egna fullblod är inte i galoppträning. Samt att jag har en muskelsjukdom som gör att jag undrar om jag någonsin skulle orka rida löp. Snabbjobb har ju oftast gått bra, så egentligen - varför inte? Men som sagt, eftersom jag inte har någon regelbunden kontakt med någon tränare just nu så får det vänta... Avundas er som har gjort det! :)

Finns väl inga platser kvar nu längre?

Har som sagt tänkt ta min licens i sommar och det kommer ingå i mitt projektarbete så förmodligen "behövs" inte kursen, men ifall där finns platser kvar hade det ju varit ett alternativ ifall det skulle hända något så det inte blir av tidigare.

såg nu att kursen väl är framflyttad till den 31/7-5/8 och då jobbar jag så då går det ändå inte.. (slutar den 6:e) Så det får bli en "vanlig" uppridning på Jägers istället.

Har en "lärling" som jobbar i stallet som skall gå kursen. Var bor du? Bor du i skåne kanske ni kan samåka?

Liknande trådar

Hemmet Japp. Idag var Anticimex här och konstaterade det vi befarat i två veckor, vi har vägglöss. :cry::yuck::cry::cry::yuck: Som dessutom...
2
Svar
22
· Visningar
5 584
Senast: gul_zebra
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 377
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 329
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka