Ja man tycker ju det! Liksom jag fattar att de inte kan traska in bara sådär, men knacka på och fråga om de kan komma in och kika liksom?Jo det kan jag absolut göra! Vet dock att minst en granne inte pratar/förstår svenska alls men kanske kan lägga en lapp i hens brevlåda ändå, tror hen har släktingar som kan bättre svenska.
Ja, jag tycker också det är skumt! Förmodligen sitter ju någon med mycket värre besvär än vi och jag bara ser framför mig hur det sprids i hela hyreshuset. Borde ju ligga i värdens intresse att lösa problemen så fort som möjligt.
Fy vad jobbigt att det ska vara så återkommande! Envisa jävlar. Jag hoppas verkligen vi blir av med eländet fort, man får inte direkt nån kvalitativ sömn när det känns som om det kryper på en över allt. Vi har dock inte ens sett speciellt många löss sen dom var här och sanerade, men kryper på hela kroppen, det gör det.
Haha man hade ju kunnat hoppas att det var så, men vi fick vänta nästan två veckor på att Anticimex skulle komma ut till oss. Dom verkar ha att göra ändå. Men just det här som gör mig så irriterad, hur fan har vi fått vägglöss när ingen är ute och reser?!
Förstår det! Det är verkligen totalt jävla vidrigt, själv käkar jag sömntabletter men kunde lik förbannat inte sova de gånger jag sov hemma. Jag flyttade ju in hos mamma och sov på hennes soffa under tiden så jag slapp det värsta men var ändå tvungen att sova hemma och se om de var borta, vilket de ju inte var givetvis (vilket kan bero på just att jag flydde fältet - utan mat i sängen stannar de ju inte där. Min andra sanering var främst i soffan, sen tredje saneringen efter att de fanns i sängen igen men då drog de på ordentligt med någon behandling som innebar att jag inte fick vara hemma på en vecka). Sista gången satt jag bara och grät när det var dags att flytta hem igen, men den som ansvarade för mitt ärende förstod precis och skickade utan att tveka ut en lushund några dagar senare för en extra koll innan jag flyttade in för att jag skulle kunna lugna mig lite. Lössen var turligt nog borta men det tog ett tag innan nojan släppte och jag var tvungen att söka hjälp på psyk för att hela situationen tärt så förbannat. Åkte på en depression och fick höra att det var jäkligt vanligt.
Samtidigt känns det så jäkla överdrivet. För egentligen - vad är skillnaden mellan vägglöss och mygg? Sen när ligger vi och har panik över mygg liksom?
Loppisar är en möjlig bov, det är tydligen inte helt ovanligt att få de den vägen. Själv tvättar jag numera all textil som köps på loppis i 60 grader (lössen dör vid 45 grader), eller fryser ner i en vecka (-18 eller kallare så dör de). Eventuella möbler och liknande som inte kan tvättas eller frysas använder jag en ångmaskin på, det dör de också av (hett tips till resande så man kan ånga hörn i resväskor osv). Stoppade möbler som soffor eller så köper jag aldrig på loppis, den risken tar jag inte. Får tvärtom lite panik å andras vägnar när jag ser någon kolla soffor och sängar på loppisar, vem vet vad som gömmer sig där