Kurr i magen?

Gabriol

Trådstartare
Haha, visst inte var denna tråden skulle ligga så jag lägger den här. :) :cool:

Om det kurrar i en hästs mage, är det för att den är hungrig precis som det är på en människa?

:bump:

näe det tror jag inte. det låter nog så när tarmarna arbetar. hur som helst ska det kurra, annars är det kolikvarning!

Vår mage kurrar ju inte heller för att vi är hungriga. Utan det är för att det är luft i magen som bubblar runt. :cool:

Om det kurrar i magen är det antingen tarmarna som rör på sig eller luft. Som det även har nämnts ovan så ska det kurra i magen på hästen.

Ibland kurrar det så mycket i min stos mage att hon nästan blir rädd av det själv... :o

Liknande trådar

Hästvård Fattar inte vilket underforum jag ska lägga tråden på men snubblade över dokumentären "Fjällryttaren" på svt och har visserligen bara... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
21 349
Senast: MiaMia
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Freazer
·
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka