kuratorkontakt för högstadiebarn?

P

private

Hej.

Jag har av omständigheterna kring problemet valt att vara anonym, skulle någon tro sig veta vem jag är, respektera mitt val och behåll det för er själva är ni snälla!

Jag skulle behöva hjälp med vart man kan vända sig för samtalskontakt till ett högstadiebarn förutom på skolan.

Jag är inte dess förälder och barnet vill helst inte att mamma/pappa vet något. Det handlar inte om misshandel eller något sådant, men jag är oroad över utgången för denna tjej som är mitt i tonåren och hon skulle behöva lite vägledning och stöttning från någon kunnig.

Någon som vet hur jag ska gå tillväga eller om ni har några andra tips/råd/reflektioner dela mer än gärna med er.

/Orolig

Sv: kuratorkontakt för högstadiebarn?

Bup?

Annars kontakta skolans kurator och be denna om råd. Förklara hur det är och nämn inte vilket barn det gäller, så kan du nog få tips om vilka resurser som finns där ni bor.

Skönt att du ser att tjejen behöver hjälp om nu ingen annan gör det!

Till saken hör att hon haft tidigare kontakt med skolans kurator och kuratorn bröt överenskommelsen dom hade så hon vill absolut inte att jag kontaktar henne.

Ungdomsmottagning kanske? Brukar finnas kuratorer där och man behöver inte berätta för sina föräldrar

Precis som föregående inlägg så rekommenderar jag ungdomsmottagningen. Min dotter ville inte heller prata med skolkuratorn då denne inte betedde sej riktigt klokt, bland annat utelämnade dotters förtroende till andra, som hon lovat att inte göra. Då ringde vi och beställde tid hos kurator på ungdomsmottagningen, där dottern fick prata av sej, få råd o stöd.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 844
Senast: Anonymisten
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 101
Senast: mars
·
Övr. Barn Jag ska försöka fatta mig kort. Vi är separerade sedan drygt 8 år. Barnen bor 50/50, gemensam vårdnad. Barnen är skrivna hos mig. Vi...
2
Svar
26
· Visningar
5 565
Senast: nyttnick
·
Övr. Barn Nytt nick osv. Ja ni fattar... Jag behöver hjälp med att reda i dessa tankar med andra. Jag är bonusförälder åt två härliga ungar, den...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 200
Senast: Nicknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar