Sv: Kupering

Nej, det finns vissa raser som är framavlade för att få plats med mer ull. Huden är veckad.
Det innebär problem, särskilt vid rumpan, där avföring samlas samtidigt som huden ligger veckad.
Fuktigt,veck, infektion, flugor, mums.
Om jag inte minns helt fel skärs i vissa fall hudvecken bort runt rumpan för att förhindra infektioner och flugangrepp.
Utan bedövning och utan eftervård.

Vet dom gör så på nya zeeland..hemskt:(

Vet dom gör så på nya zeeland..hemskt:(
Jag kom på det när jag sänt iväg det, ja, och så några timmar till, att det var nog Nya Zeeland!
Skönt att någon mer läst om det, alltid lite osäkert att skriva något man inte har källa till.
Ibland förstår man vegetarianerna mer än annars.

Dåliga parasitrutiner ger diarre som i kombination med långa svansar o hudveck ger frätskador, sen komer fluglarverna.
PL

Jag kom på det när jag sänt iväg det, ja, och så några timmar till, att det var nog Nya Zeeland!
Skönt att någon mer läst om det, alltid lite osäkert att skriva något man inte har källa till.
Ibland förstår man vegetarianerna mer än annars.

Haha ja jag förstår dom verkligen för jag har inte ätit kött på 12 år:D

Haha ja jag förstår dom verkligen för jag har inte ätit kött på 12 år:D

Ha, ha, slumpen gjorde mig lite extra trevlig mot dig tydligen.
Jag har inget emot att äta kött iof, däremot är tyvärr en stor del av djurhanteringen innan och vid slakt så man mår illa.
Jag äter det nästan aldrig, men ibland gör jag det så jag är faktiskt en av de människor som med sitt beteende främjar sådant djurplågeri. Usch !
Säkert rätt hyfsad hantering i Sverige om man jämför med vissa andra länders behandling av djur.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är en människa men höga mål och det avspeglar ju sig i viss mån i mina djur, som går under höga krav. Men men Loka har inte det...
2
Svar
23
· Visningar
1 959
Senast: lady_vip
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 735
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka