Kumlavagnen

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare "Sara"
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 018
S

"Sara"

Tack för tipset om Kumlavagnen.
Dom verkar ha bra rockards, och jag har pratat med dom och det verkar bra.
Det enda som jag undrar över är hjulen. Speedcarthjul. Är dom gjorda för platt travbana eller tål dom lite tuffare tag i skogen?
Någon som har erfarenhet av det?

Mvh Sara

Sv: Kumlavagnen

Personligen skulle jag inte köpa en vagn med speedcarthjul om jag hade tänkt köra i terrängen. På de vagnar med "cykelhjul" jag har sett som man har använt till sådan körning har hjulen nästan alltid blivit sneda och vinda. Jag har även sett riktiga skräckexempel på veka vagnskonstruktioner. (Obs! Nu syftar jag EJ på Kumlavagnen). Även om vagnen har "sett fin ut", så har den varit byggd i rent förskräckligt klent material. Och då är det ändå inga hemmabyggen jag pratar om.
Som du nog märker så är jag för lite stabilare byggen.
Jag hoppas inte detta uppfattas som reklam nu, men eftersom det länkas till vagnssidor på nätet rätt ofta här, så tänkte jag tipsa om vår hemsida: http://www.driveout.se
Vi säljer vagnar till alla häststorlekar. Alla vagnar har svängel och bakselefästen som standard, de är högbyggda för att man ska se bra över hästen och anpassade så man får en bra körställning. De är stabila och stadiga för säker körning. Till ponnyrockarderna använder vi bilreservdäck, vilka är mindre och lättare än vanliga bildäck, men ändå mycket tåliga.
Kika gärna in på hemsidan!

Speedcart hjul är gjorda för lite tuffare terräng och ser ut som crossdäck, eller mopeddäck.
Däremot cykelhjul är rent livsfarliga :)

3082B19a.jpg

snigelfarmor skrev:
Speedcart hjul är gjorda för lite tuffare terräng och ser ut som crossdäck, eller mopeddäck.
Däremot cykelhjul är rent livsfarliga :)

3082B19a.jpg

Ja det finns ju hjul i alla variationer, så det gäller att kolla ordentligt så det är bra grejer...

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 427
Senast: Mirtai
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
676
Senast: yamyam
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 603
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 265
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka