Hade hon inte valpar nyss? Eller går tiden så snabbt.Ale och jag var på dejt i eftermiddags. Hon var glad och sugen men inte riiiiktigt redo. Nytt försök imorgon...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade hon inte valpar nyss? Eller går tiden så snabbt.Ale och jag var på dejt i eftermiddags. Hon var glad och sugen men inte riiiiktigt redo. Nytt försök imorgon...
Jo, förra löpet. Hon var i full form redan när jag hämtade henne efter förra kullen, så inget att vara orolig för där. Ska bli skönt att bli ägare till henne när denna är klar sen...Hade hon inte valpar nyss? Eller går tiden så snabbt.
Welpan Tycker den är bättre än Banminth. Sista gången före dom fyttar avmaskar jag med Milbemax, men det är för at vara säker innan dom åker att dom inte kommit åt någon snigeljäkel (fast jag inte ser några såna i trädgården)Alla valparna mår bra! Tänkte kolla vad ni avmaskar med? Stod på apoteket i dagarna men hittade inte det jag använde sist, tror det var pasta eller droppar som jag kunde använda flera gånger till fyra valpar har jag för mig. Nu fanns det bara doser per valp och det blir lite dyrt, hann inte prata med personalen då det var löning och smockfullt .
Hängning ikväll. Beräknad födelse: Nyårsnatten. Grattis uppfödarna till en festlig nyårsnatt
Blir bombsäkra valparHängning ikväll. Beräknad födelse: Nyårsnatten. Grattis uppfödarna till en festlig nyårsnatt
Hur jobbigt är det egentligen att ha vintervalpar?
Hur jobbigt är det egentligen att ha vintervalpar? Måste nämligen fatta beslut om min Impa ska ha en kull till och i så fall när och i vilken regi (ta själv eller låna ut till uppfödaren). Jag själv är sugen på att tävla nästa år och para på sommar/höst löpet eller vänta till löpet därefter men då fyller hon 7.
Hon har som sagt haft en kull tidigare. Okomplicerad valpning, kanon mamma. Alla 11 har gjort fina, jämna MHn. Så gott som alla är röntgade, 2 med C-höfter. Fina exteriört och de som arbetar med sina är väldigt nöjda.
Tack @Bulldoozer och @Gnist Jag har själv inte haft nån kull tidigare så jag har inget att jämföra med. Men när hon nu lämnat så bra i första kullen vore det tråkigt om det inte blir en till så därför funderar jag på att själv ta den och då blir det nog mitt i vintern.
Valp eller valpkull? Tänker att det blir skillnad på en valp som är 8 veckor och en kull på 8 st i 8 veckorVi bor i lägenhet och det var mycket jobbigare. jag tog mig ut med valp och bebis, overaller och allt 18364747373 ggr per dag. Kombon var väl lite galen