F
Fruentimber
@Bulldoozer Tjockis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lemmy har ju blivit pappa! 3+1 blev det, och som ni ser är 2 st felfärgade, eurasier får inte vara vitfläckiga. Men de är sååå söta! 1 vecka nu.
Visa bifogad fil 20146
Lemmy har ju blivit pappa! 3+1 blev det, och som ni ser är 2 st felfärgade, eurasier får inte vara vitfläckiga. Men de är sååå söta! 1 vecka nu.
Visa bifogad fil 20146
Ska bli riktigt intressant att se hur de kommer se ut som vuxna! Det är synd att det inte är okejTycker fläckiga Eurasier är SÅ snyggt. Fattar inte varför det är felfärgat.
Ja visst är dom Jag vet inte anledningen, bara att det står i rasstandarden att de inte får vara vita eller vitfläckiga/pinto.Får de inte? Det är ju jättefint?
Är det av någon speciel anledning?
Ja visst är dom Jag vet inte anledningen, bara att det står i rasstandarden att de inte får vara vita eller vitfläckiga/pinto.
Om jag förstått rätt så måste båda bära på anlaget.Hur funkar det? Är det nått anlag som någon bär på eller kan det bli så i vilken kull som helst?
Inne på dygn 56 . Har börjat tempa på morgonen och fröken behöver gå ut och kissa var tredje timme, igår kissade hon på sig i sömnen (eller snarare när hon vaknade av att husse kom hem). Hon har fått en ramp på yttertrappan och hon vaggar numera fram med sin jätte-mage. Vill gärna med ut och träna men jag märker att det är jobbigt för henne så vi kör mest stillsammare träning och egna lite kortare rastningsrundor. Hon har tre liggplatser att välja på men ligger fortfarande helst upptryckt mot altandörren.
Husse börjar också nojja sig och frågade igår vilken veterinär han ringer på natten om nåt händer, jag jobbar ju nån natt till och är sen ledig i över en vecka . Just nu vill jag bara ha valpningen överstökad så att man vet att allt har gått bra och slipper nojja sig över allt som kan hända.
Du måste ju lägga upp en bild på tjockisen
Du måste ju lägga upp en bild på tjockisen
Karla fick i princip fri tillgång på sitt högenergifoder (vom og hundemat) under slutet av dräktighet och början av laktation.Hon påminner lite om en flodhäst på land när hon vaggar fram här hemma .
Hon har tyvärr blivit tunnare i hullet, bara magen som växer. Började ge valpfoder men hon blev kass i magen men nu gör vi ett försök till men blandar ut med färs, kycklinglever m.m. och det verkar gå bättre (samma valpfoder hon åt som valp och även sen när Nike fick valpar och hon rensade rent utan problem, kan ju ha varit nåt annat än fodret). Fått en extra portion nu ikväll. Är orolig att hon ska se ut som ett staket när valparna är ute, det vanliga torrfodret står framme nu hela tiden så hon kan äta lite av det. Hon får inte plats med så mycket mat i taget..
Hur gör ni andra med era?
Hon påminner lite om en flodhäst på land när hon vaggar fram här hemma .
Hon har tyvärr blivit tunnare i hullet, bara magen som växer. Började ge valpfoder men hon blev kass i magen men nu gör vi ett försök till men blandar ut med färs, kycklinglever m.m. och det verkar gå bättre (samma valpfoder hon åt som valp och även sen när Nike fick valpar och hon rensade rent utan problem, kan ju ha varit nåt annat än fodret). Fått en extra portion nu ikväll. Är orolig att hon ska se ut som ett staket när valparna är ute, det vanliga torrfodret står framme nu hela tiden så hon kan äta lite av det. Hon får inte plats med så mycket mat i taget..
jag trycker vad som går,även om det kan innebära min mat från kylskåpet,pålägg,kött,färs,valpfoder,passa dig för levern den kan göra magen dålig.Hon påminner lite om en flodhäst på land när hon vaggar fram här hemma .
La ut bilder på tjockisen på ett corgi-forum och har genast fått flertalet som är intresserade av valp, verkar vara hårt tryck på corgisarna.. Jag är inte i det läget att jag vill lova bort valpar som inte kommit men det ändå bra så kan jag kolla om det några som är intressanta.