Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur långt efter parning brukar det ta innan man kan börja ana en dräktighet? Tänker på samtliga tecken era hundar visar.
Vissa tidigt. De kan må lite illa och varit låga. Vissa inte alls. Vi gör ultraljud efter 30 dagar för att vara säkra.
Axi visade en massa tecken men var tom första gången så jag litar inte på sånt.
Lite som @Voff säger inget att lita på men en del blir lite gröna i ansiktet vid 3-4v ,men ett säkrare tecken är slemmet som kan ses vid 6-7v.Hur långt efter parning brukar det ta innan man kan börja ana en dräktighet? Tänker på samtliga tecken era hundar visar.
Håller tummarna för många och friska valpar! (Och ett antal tikar att välja mellan )Avel är billigt.
Hittills har senaste parningen kostat:
Progesterontest 1000:-
Parningsavgift 2000:-
Vandrarhem 300:-
Bensin för oss och tikägare 900:-
Hoppas verkligen på en fin kull denna gången!
Shit så fint och praktiskt ni har det!I dag fick jag veta att leasingtiken skippat sin frukost här om dagen. Hon är fortsatt lugnare än normalt och upplevs som gosigare. På fredag är det ultraljud
Kollade över "valpavdelningen" i källaren i helgen. Nu är det bara att hoppas på att vi får hem en tjockis om 3 veckor
Såhär ser det ut hos oss, bakom kulisserna
Valplådan (och tunna full med tidningar)
Personalsängen. Den och matta tar vi bort när valparna börjar knalla runt. Golvet är klinkrat med golvbrunn. Bara att spola av.
Här utanför i tvättstugan finns foder (i rummet bakom är frys m färskfoder. Det rummet ska bli vårat sovrum så småningom) och bänken innehåller miljoner gamla filtar mm för att bädda i valplådan med samt sånt som kan behövas vid valpning. Doktorssalen
Shit så fint och praktiskt ni har det!
VI HAR LÖP!
Äntligen.
Hanhundsägaren kontaktad: check
Progesteronstickor hemma: check
Arbetsschema som möjliggör resa till hanhund: not so much
Btw är dräktiga tikar så sjukt mysiga, bästa med uppfödning närapå
Gillar den här meningen eftersom den ger positiva vibbar om vår parade tik. Matte har i två veckor rapporterat att tiken blir allt mer lugn och gosig. Toppat med en nobbad frukost så känns det hoppfullt
Har ofta varit säkraste tecknet för mina. De skendräktiga jag träffat på har inte blivit gosiga på så vis.. Det och tuttarna är mina favorittecken av de tidiga Håller tummarna för er!