P
prallan
hur många kullar kan en katthona få per år? Löper hon igen efter en född kull?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enligt SVERAKS regler få en katthona bara få 3 kullar innon två år.
Passar på att slänga in en liten fråga. Våran katthona har nu en kull som är 4 veckor gammla. Hon har nu börjat vilja gå ut men kan man börja ge henne p-piller medans hon diar?
Det har aldrig hänt hos oss.
Jag har utan vidare väntat längre med P-piller och inte har det blivit några ungar för det.
Passar på att slänga in en liten fråga. Våran katthona har nu en kull som är 4 veckor gammla. Hon har nu börjat vilja gå ut men kan man börja ge henne p-piller medans hon diar?
Och jag fick rådet att vänta tills att kattungarna livnärde sig på i huvudsak kattmat.
Det fungerade ju bra i alla fall för mig.
Ja, ja. Fine, du gör som du vill. Alla kanske inte vill chansa på att få hem honan dräktig medan hon fortfarande har kattungar. Eftersom yuitj frågar om det är OK att ge honan piller eftersom hon vill gå ut utgår jag ifrån att yuitj inte vill ha fler kattungar just nu och då är alternativen att 1) hållla honan inne 2) ge henne piller 3) kastrera.
Att bara släppa ut och hoppas på det bästa är liksom inte det bästa om man inte vill ha fler kattungar.
Dessutom är det synd att folk fortfarande bedriver huskattavel.. Med tanke på hur många hemlösingar vi har i Sverige ändå...