Sv: Kul vecka

Då får man smyga in ett (eller flera) Grattis här också då... :d :banana:

Vad roligt! Vad heter den?

Rubin blev förresten 3:a... :bump: ...hoppas, hoppas att de vill betäcka med pålle i år...han är ju bara sååå fin (Partisk?- jag? -näää :love: )

Grattis :D :D Det vill till att det går finemang :bump:

New Kid var diskad :crazy: hoppade direkt från start och var dg i första sväng redan....

martha skrev:
Grattis :D :D Det vill till att det går finemang :bump:

New Kid var diskad :crazy: hoppade direkt från start och var dg i första sväng redan....

nu ska vi se
hoppade betyde att den galopperade ?

dg, vad menas med det?
:)

Hoppade=Galopperade
dg= Diskvalificerad galopp , men egentligen var han dgu och det betyder diskad -galopp-utgick(körde av banan innan loppet var klart)

mimus skrev:
nu ska vi se
hoppade betyde att den galopperade ?

dg, vad menas med det?
:)

Härligt att vi fått in en ny vetgirig typ här ....välkommen ! :banana:

Cämela: grattis till 2:a platsen :bow:

aha, jag trodde att man blev diskad bara hästen galopperade, men om man får ner den i trav och inte stör andra, får man alltså fortsätta loppet??

Men har man nån chans då? Det måste ju gå massa tid förlorad av att få ner den till trav och sen upp i travtempot de andra är i?

Tack snälla martha för travtermerlektionerna :bow:

En häst får galoppera högst 100 eller 150 meter i ett lopp(kommer inte riktigt ihåg), eller max 3 ggr...tredje gången blir den diskad ( new kid galopperade mer än 150 m) Man får inte TJÄNA på galoppen.....

En del hästar KAN vinna lopp fast dom galopperat(sen beror det ju på hur mycket dom galopperat och hur mycket det "kostat"..en del hästar ställer sig ju i full galopp till trav igen) oftast så kör man inte på med en häst som galopperat mycket för det tar styggt på psyket på dom...men ibland händer det....

lsz skrev:
Härligt att vi fått in en ny vetgirig typ här ....välkommen ! :banana:

:

Jag är ju "dressyrmänniska" men tycker travtrådarna är intressanta och man lär sig som sagt alltid något här.

(Dessutom brukar era hästar alltid vara så väluppfostrade och lättsamma, i alla fall de travhästar jag stött på i diverse sammanhang.)

Vad roligt att någon har en positiv syn på oss och våra hästar :rofl:
välkommen hit!

ja hon har blivit så duktig min lilla flicka :)

bobäckspålle: inbyflickan heter hon. ps jag såg att et var flera efter pålle ut å tänkte jag på dig :)

lsz : tack :D känner mig som en stolt mamma

visst är det kul då våra hästar är duktiga. :banana: :banana:

mimus skrev:
Jag är ju "dressyrmänniska" men tycker travtrådarna är intressanta och man lär sig som sagt alltid något här.

(Dessutom brukar era hästar alltid vara så väluppfostrade och lättsamma, i alla fall de travhästar jag stött på i diverse sammanhang.)

Då kommer vi från samma värld :idea: Snart är du helt fast i travvärlden och skaffar dig en äkta travare ;)

Hos oss brukar defileringen ledas av en dressyrhäst ibland så det är helt ok att vara med i "gänget" även utan travhäst. :)

cämela skrev:
bobäckspålle: inbyflickan heter hon. ps jag såg att et var flera efter pålle ut å tänkte jag på dig :)

Kan du göra annat, jag tjatar ju så mycket om honom :love:

men startade inte Bodbäcksking där också?? Var där fram till lopp 6 eller kanske var det 7, så jag missade honom.. :)

Var å hejade på lite umåker hästar.. :)

Jajemensan, han startade också, men satt fast enligt pappa och blev oplacerad. Men snart står han på tur för vinst...bara det slutar strula :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 242
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 919
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 205
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 751
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning