Krystningsvärkar men ej öppen?????

U

uthasego

Imorse vaknade vi 06.30 av att Mitzy hoppade upp till oss o sängen och spann högt med krysningsvärkar.
Men hon är knappt öppen någonting och värkarna har hållt på oavbrutet i 45 min. (Vad vi vet). hon kanske krystat längre än när vi vaknade av det.

Kommer hon kunna öppna sig helt inom en timme?
Vi har vet nummer för om det skulle ta längre än 2 timmar utan resultat ska man kontakta vetrinär.

Hon är öppen stort som ett knappnålshuvud.

Vår andra hona har sagt till oss när det är dags och då har hon börjat krysta och vart helt öppen.

Är orolig. :confused:

Är det vanligt med krystningsverkar när honan öppnar sig så långsamt?

tacksam för svar!

Sv: Krystningsvärkar men ej öppen?????

Är det "riktiga" krystvärkar eller starka förvärkar då?

Håll tass ett tag och ha vets nummer nära. Maja öppnade sig dock inte förrän utdrivninen av första ungen. Tror du jag var orolig? :crazy: Min första "egna" kull, hennes första kull, och inget såg ut att hända... Sedan kom fem med 15-20 min mellan varje.

Sv: Krystningsvärkar men ej öppen?????

tack för svaret, vi har hållt tass på henne och hon har vart så himla duktig.
Är uppe i 5 kattungar nu och känner att det är minst en till. :crazy:

Det har vart en dramatisk förmiddag. Vi har fått hjälpa till att ta bort hinner, klippa navelsträngar och "handdukstorka" kattungar.
Hon har vart lite vilsen men efter den tredje kattungen började hon hjälpa till att bita navelsträng och slicka bäbisen.

nr 4 och 5 kom samtidigt och det tog en timme innan hon lyckades få ut dem, dom var ihop trasslade på något sätt. Men med stöd från vet på tel så lyckades vi få ut dem två levande.

Vår andra hona har vart extra mamma och hjälpt till att slicka kattungar och passa de tre första när vi hade problem med 4an och 5an. :crazy:

Nu är 6an påväg ut så ska till korgen igen, lägger ut en bild sen på dom små underverken :love:

Liknande trådar

Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 316
Senast: Hoarfrost
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Har en honkatt och en hankatt, båda kastrerade på 2 respektive 3 år. Vi har haft båda sen de var kattungar, men honkatten föddes upp på...
Svar
3
· Visningar
1 484
Senast: Cornelia
·
Gravid - 1år Den 28 februari föddes min dotter! :) 14 dagar för tidigt. Fick så ont i magen vid 04 och gick på toa, hade sån ihållande smärta...
Svar
8
· Visningar
1 569
Senast: Snyggve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama