Krystningsvärkar men ej öppen?????

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare uthasego
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 757
U

uthasego

Imorse vaknade vi 06.30 av att Mitzy hoppade upp till oss o sängen och spann högt med krysningsvärkar.
Men hon är knappt öppen någonting och värkarna har hållt på oavbrutet i 45 min. (Vad vi vet). hon kanske krystat längre än när vi vaknade av det.

Kommer hon kunna öppna sig helt inom en timme?
Vi har vet nummer för om det skulle ta längre än 2 timmar utan resultat ska man kontakta vetrinär.

Hon är öppen stort som ett knappnålshuvud.

Vår andra hona har sagt till oss när det är dags och då har hon börjat krysta och vart helt öppen.

Är orolig. :confused:

Är det vanligt med krystningsverkar när honan öppnar sig så långsamt?

tacksam för svar!

Sv: Krystningsvärkar men ej öppen?????

Är det "riktiga" krystvärkar eller starka förvärkar då?

Håll tass ett tag och ha vets nummer nära. Maja öppnade sig dock inte förrän utdrivninen av första ungen. Tror du jag var orolig? :crazy: Min första "egna" kull, hennes första kull, och inget såg ut att hända... Sedan kom fem med 15-20 min mellan varje.

Sv: Krystningsvärkar men ej öppen?????

tack för svaret, vi har hållt tass på henne och hon har vart så himla duktig.
Är uppe i 5 kattungar nu och känner att det är minst en till. :crazy:

Det har vart en dramatisk förmiddag. Vi har fått hjälpa till att ta bort hinner, klippa navelsträngar och "handdukstorka" kattungar.
Hon har vart lite vilsen men efter den tredje kattungen började hon hjälpa till att bita navelsträng och slicka bäbisen.

nr 4 och 5 kom samtidigt och det tog en timme innan hon lyckades få ut dem, dom var ihop trasslade på något sätt. Men med stöd från vet på tel så lyckades vi få ut dem två levande.

Vår andra hona har vart extra mamma och hjälpt till att slicka kattungar och passa de tre första när vi hade problem med 4an och 5an. :crazy:

Nu är 6an påväg ut så ska till korgen igen, lägger ut en bild sen på dom små underverken :love:

Liknande trådar

Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 498
Senast: Hoarfrost
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11... 2
Svar
37
· Visningar
5 319
Senast: sweet_extraa
·
Gravid - 1år Jaha, det är alltså såhär det känns att vara mamma!? Obeskrivligt trött, rinnande och sprängande trippelF tuttar, ett korsstygnsbroderi... 2
Svar
36
· Visningar
2 920
Senast: ÅDI
·
Övr. Barn Nu så! Inget mer klagande över att gå över tiden.:bump: Den 14/5 kl 17:40 gick vattnet när jag höll på att laga mat. :) Den 14/5... 2
Svar
27
· Visningar
2 207
Senast: Clintan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka