lisa412

Trådstartare
Vad ska man göra åt alla dessa myror!? De stör mig inte så mycket när de är på marken men nu hittar jag de på blommor och buskar också.

Finns det nått naturvänligt bekämpningsmedel (kanske nått hemmafix) man kan använda? Jag har en kollonilott och där ska ju allt vara så ekologiskt och naturvänligt ;)

Sv: Kryp!

Det finns ett medel som heter Myrnix, består av stenmjöl. Det brukar vi använda när det finns husdjur och/eller småbarn som smakar på allt. Godkänt för ekologisk produktion (det är ju tekniskt sett bara finmalen sten). Funkar himla bra!
Har använt det på ett par ställen, ingen har klagat hittills! Jag arbetar som skadedjurstekniker, så jag har sett ett par myror sista veckorna :p

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
476
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag ska ge mig på att odla kapris. Fröna ska stratifieras innan sådd. Men hur sjutton ska man göra egentligen? Jag hittar lika många...
2
Svar
30
· Visningar
737
Senast: Krålus
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka