Kryddhylla

Nebraska

Trådstartare
Jag söker en hylla man kan få i rejält med kryddburkar. Letat men hittar inget :crazy:. Dessutom ska det gå att få i burkar som är större än "standardmodellen". Vart ska jag kunna hitta en sån?
Får jag lov att göra en egen?

Sv: Kryddhylla

Jag har insett att det är hopplöst. Vi gav upp och köpte en ganska ful på IKEA som matchar vårt inte riktigt lika fula diskställ. Grundtal tror jag serien heter. Den är tyvärr inte särskilt stor och den rymmer inte de riktigt stora burkarna så där har vi fått fylla över kryddorna på mindre burkar istället. Kryddor som inte används jämt får stå i skafferiet istället. Dock rymmer den betydligt större burkar än de vanliga små kryddburkarna.

Har du plats på någon vägg i köket?

Skaffa en gammal tallrikshylla som du målar i passande färg och vips så har du en gigantisk dekorativ kryddhylla.

*såg tipset i någon gammal inredningstidning för många år sedan*

Hoppa idén, kryddor ska inte stå framme i dagsljus, de blir fort fesiga då. Ställ dem i ett skåp istället. ;)

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 300
Senast: LinnK
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Nebraska
·
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
301
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att curla eller inte curla sina barn
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur